Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2015

Αρκάς, ο μεγάλος διάσημος-αφανής σκιτσογράφος Τέσσερα πρόσωπα και ένα… σκίτσο μιλούν για τον άνθρωπο που έχουν δει ελάχιστοι

ΑΡΚΑΣ

ΑΡΚΑΣ
9
προσθήκη στα αγαπημένα

Μα ποιος είναι τέλος πάντων αυτός ο Αρκάς; Είναι κοντός, ψηλός, πληρώνει ΕΝΦΙΑ, πάει διακοπές στη Μύκονο, στην Αντίπαρο, στην Κέρκυρα, στην Αλόννησο; Του αρέσει ο κινηματογράφος; Τρώει τα σπαράγγια; Τα όσπρια πώς τα βρίσκει; Αδιάφορα, νόστιμα, υγιεινά; Γιατί δεν εμφανίζεται; Γιατί μας αποφεύγει και προτιμάει να κινείται μακριά από τις -ενίοτε- ανθρωποφάγες μασέλες της δημοσιότητας;
Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
Μία πιθανή απάντηση σε όλα τα παραπάνω θα μπορούσε να είναι: «Ο Αρκάς ανήκει στις ελάχιστες εξαιρέσεις ανθρώπων που, επί δύο δεκαετίες, προκαλούν το γενικό θαυμασμό με το έργο τους, ενώ, ως πρόσωπα, παραμένουν απολύτως ανεπιφανή», σχολιάζει σε κείμενό του με τίτλο «Από το αβγό στον παράδεισο», ο προσωπικός φίλος και συγγραφέας, Πέτρος Μαρτινίδης.
«Κυρίες και κύριοι το όνομά μου είναι Αντώνης Ευδαίμων. Κάποιοι άλλοι πάλι αρέσκονται να με αποκαλούν Γεράσιμο Σπανοδημήτρη. Ή… Άρη Καστρινό (ΑΡ-ΚΑΣ)», θα μπορούσε ίσως να πει σοβαρολογώντας… αστειευόμενος αν μας συστηνόταν ο ίδιος.
Eπιλέγει στα 30 και κάτι χρόνια -από τη στιγμή που ο διάσημος «Κόκκορας», δημοσιευόταν στο περιοδικό Βαβέλ- να παραμένει αφανής. Το όνομα Αντώνης Ευδαίμων είναι ένα από τα ονόματα που του αποδόθηκαν κατά καιρούς. Το πιθανότερο όμως είναι ότι κανείς από όλους αυτούς που του αποδίδουν ονοματεπώνυμα και στοιχεία ληξιαρχικών πράξεων δεν έχει ανατρέξει επισήμως στα ληξιαρχικά κατάστιχα για να διασταυρώσει κατά πόσο αληθεύουν οι πληροφορίες του. Ο Αρκάς δεν προτιμάει ούτε να δηλώνει ούτε και να εμφανίζεται δημοσίως. Βρίσκεται ανάμεσά μας, και κατά κάποιον άγραφο κανόνα όσοι τον γνωρίζουν, σέβονται την επιθυμία του να μην γίνουν ποτέ γνωστές λεπτομέρειες για το βιογραφικό του.
Δύο πράγματα είναι βέβαια: Ο Αρκάς είναι άρρεν, έλληνας πολίτης, και δεν επιθυμεί να κυκλοφορεί ανάμεσά μας, δοξαζόμενος ή αποδοκιμαζόμενος από τα Μέσα Ενημέρωσης.
Στέκεται σε κάποια γωνιά, παρατηρεί, αφορίζει και αφορίζεται, σαρκάζει και σαρκάζεται μέσα από το χιούμορ του.
Τέσσερα πρόσωπα που είτε τον γνωρίζουν προσωπικά, είτε συνεργάστηκαν πρόσφατα μαζί του μιλούν για εκείνον...
Αύγουστος Κορτώ, συγγραφέας
magz6
Ο Αύγουστος Κορτώ - όπως υπογράφει τα βιβλία του απευθυνόμενα σε ενήλικες - ή Πέτρος Χατζόπουλος -το πραγματικό του όνομα, με το οποίο υπογράφει τα παιδικά του βιβλία- συνεργάστηκε πρόσφατα με τον Αρκά. Για την ακρίβεια, όντας ένας από τους πιο φανατικούς θαυμαστές του σκιτσογράφου, ο Κορτώ τον προσέγγισε, ζητώντας από εκείνον να του παραχωρήσει ένα σκίτσο του. Το σκίτσο αυτό θα κοσμούσε το εξώφυλλο του καινούργιου του βιβλίου με τίτλο «Έρως Ανίκατε Μάσαν».
«Ο Αρκάς ήταν και παραμένει ένας από τους πολύ αγαπημένους μου συγγραφείς και ευθυμογράφους. Όταν αποφάσισα να εκδώσω τη συγκεκριμένη συλλογή, επικοινώνησα μαζί του, Παρότι δεν σχεδιάζει για έργα τρίτων, με τρομερή γενναιοδωρία μου επέτρεψε να χρησιμοποιήσω κάποιο από τα υπάρχοντα σχέδιά του. Με δεδομένο ότι ο «Κόκκορας» ήταν από τα πρώτα βιβλία του που διάβασα, είχα ως ίνδαλμα το γουρούνι.
Το βιβλίο μου περιλαμβάνει ως επί το πλείστον αυτοβιογραφικές ιστορίες με έντονο το στοιχείο του αυτοσαρκασμού και παραληρηματικό τόνο.
Υπήρξα πάρα πολύ παχύς στα νιάτα μου. Κάποια στιγμή μάλιστα είχα φτάσει να ζυγίζω ακόμα και 150 κιλά, ενώ θυμάμαι αρκετές τραγελαφικές στιγμές από αυτό το διάστημα της ζωής μου. Ήμουν ένα ανεξάντλητο πεδίο καθημερινής κωμωδίας κυρίως στα μαθητικά μου χρόνια. Τα πολλά κιλά τα έχασα γύρω στα 22 μου, ήδη όμως είχα προλάβει να περάσω αρκετά "στραπάτσα"».
magz11
Πώς προσέγγισα τον Αρκά
«Η προσέγγιση του Αρκά έγινε μέσω της εκδότριάς μου, Άννας Πατάκη. Ήταν πολύ φιλικός και προσηνής. Ο ίδιος απέχει από την προσωπική έκθεση και μάλλον πολύ καλά κάνει. Άλλωστε είναι και αυτό ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της γοητείας του», λέει ο Αύγουστος Κορτώ.
Πέτρος Μαρτινίδης. Διδάσκει θεωρία και κριτική της αρχιτεκτονικής και σχεδιασμό θεατρικών χώρων στο τμήμα Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ
magz7
Ίσως είναι από εκείνους που έχουν ασχοληθεί περισσότερο από κάθε άλλον μαζί του, προσεγγίζοντας και αναλύοντας τον Αρκά. Ο Πέτρος Μαρτινίδης τον γνώρισε πολλά χρόνια πριν, όταν είχε αρχίσει να σχολιάζει για πρώτη φορά τα σκίτσα του.
«Για το χιούμορ του έχω ήδη γράψει αρκετά σε ένα παλαιότερο βιβλίο μου με τίτλο "Η υψηλή τέχνη της απελπισίας". Αργότερα ξαναδούλεψα πάνω στο βιβλίο και προσέθεσα μία νέα εισαγωγή, εκδίδοντας το βιβλίο: "Πώς πάνε στον παράδεισο του Αρκά" μέσω της ιστορίας του χιούμορ. Αν θέλετε να σας πω τώρα για το τι νούμερο παπούτσι φοράει ή ποιες ταινίες προτιμάει και ποιο είναι το βιογραφικό του, από τη στιγμή που ο ίδιος δεν θέλει να το κοινοποιήσει για ποιο λόγο να το κάνω;
Αυτό που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι ο Αρκάς διαθέτει αυτόν τον ιδιότυπο σαρκασμό που αυτοκατεδαφίζει τους σαρκάζοντες. Αυτή είναι και η ουσία του χιούμορ απέναντι στην ειρωνεία, η οποία συνηθίζει να μιλάει με αυστηρό ή σπουδαιοφανές ύφος για τα πράγματα. Ας πούμε, όλος ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό κάνει. Χιούμορ όμως σημαίνει, μιλάω για σοβαρά πράγματα αστειευόμενος».
«Ο Αρκάς είναι Έλληνας»
Σύμφωνα με τον Πέτρο Μαρτινίδη, ο διάσημος σκιτσογράφος «είναι Έλληνας κι όχι ξένος όπως νόμιζα κι εγώ κάποτε όταν είχε πρωτοεμφανιστεί ο "Κόκκορας" . Τότε είχα θεωρήσει ότι τα σκίτσα του μπορεί να ήταν μετάφραση από κάποια ιταλικά κόμιξ. Σε ό,τι αφορά την ηλικία του Αρκά, εάν υπολογίσουμε τα χρόνια που σχεδιάζει, πρέπει σήμερα να είναι 55, το πολύ 60 ετών.
Επίσης, εάν θέλετε να σας βεβαιώσω, σας βεβαιώνω: Ο Αρκάς είναι άνδρας, κάτι που μπορεί να τεκμαίρει κανείς και από ύφος του χιούμορ του.
Ανάλογα παραδείγματα "ανωνυμίας" υπάρχουν και στο εξωτερικό. Πολλοί συγγραφείς έχουν εμφανιστεί με ψευδώνυμα κατά καιρούς με δεδομένο ότι είναι γνωστοί στους ακαδημαϊκούς κύκλους. Στην "Ιστορία της Ο" ένα ελαφρώς πορνογραφικό μυθιστόρημα, το οποίο είχε προκαλέσει εντύπωση στα τέλη της δεκαετίας του ’60 - αρχές του ’70, λεγόταν ότι ήταν ενός διάσημου γάλλου γλωσσολόγου της εποχής, ονόματι Jean Paul Hand, ο οποίος εμφανιζόταν με γυναικείο ψευδώνυμο γιατί δεν ήθελε να φανεί ο ίδιος».
magz4
Γνωρίζεται με τους εκδότες που κλείνει συμφωνίες για την έκδοση ενός βιβλίου;
«Προφανώς! Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι είναι και πολύ φίλος με το Βαγγέλη Τρικεριώτη, ιδιοκτήτη του βιβλιοπωλείου Πρωτοπορία και εκδότη. Απλώς προτιμάει να μην τον αναγνωρίζουν στο δρόμο ή να μην τον αναγνωρίζουν ως ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, όπως κάνει για παράδειγμα ο Στάθης, πολύ καλός σκιτσογράφος μεν, ο οποίος όμως βρίσκεται πολιτικά ακόμη στο 19ο αιώνα με σύνθημα το «προλετάριοι όλοι της γης ενωθείτε». Είναι εντελώς διαφορετικό να καγχάζει κανείς το σύμπαν όπως κάνει ο Αρκάς, και διαφορετικό να χρησιμοποιεί κάποιος ένα είδος στρατευμένου χιούμορ, το οποίο παύει αυτομάτως να είναι χιούμορ καθώς γίνεται στράτευση».
«Πώς γνωριστήκαμε…»
Περιγράφοντας τη γνωριμία μαζί του, ο Πέτρος Μαρτινίδης θυμάται ότι πριν από αρκετά χρόνια -πρέπει να ήταν στη διάρκεια της δεκαετίας του 1980- όταν ο ίδιος ως αναγνώστης του Αρκά έτυχε να τον συναντήσει. «Ήμουν και είμαι φανατικός των κόμιξ. Είχε γράψει ένα βιβλίο γύρω στο 1980 με 1981 με τίτλο "Κόμιξ, τέχνη και τεχνικές της εικονογραφήγησης", όπου μιλούσα για τις διαφορές της γελοιογραφίας με το κόμιξ. Παρεμπιπτόντως σε μία ομιλία μου ανέλυα και μερικά από τα σκίτσα του Αρκά, καθώς είχαν μόλις αρχίσει να κυκλοφορούν τα πρώτα από αυτά. Μετά την ομιλία μου ήρθε ένας κύριος να με χαιρετήσει, λέγοντάς μου "Γεια είμαι ο Αρκάς". Αργότερα γίναμε φίλοι για διάφορους λόγους».
Γιατί δεν εμφανίζεται δημοσίως
«Αν θέλετε ένα σχόλιο πιο προσωπικό σε ότι αφορά την επιλογή του να μην εμφανίζεται -φαντάζομαι ότι αν το διαβάσει δεν θα μου κακιώσει- θα έλεγα ότι υπάρχει μία διάθεση να μην ανακατεύεται πολύ με τον κόσμο. Φαντάζομαι ότι είναι ένας άνθρωπος ο οποίος δεν θα στριμωχνόταν σε ένα λεωφορείο, δεν θα "πατιόταν" σε μία ουρά για να βγάλει εισιτήρια για μια καλή παράσταση ή κάτι τέτοιο. Είναι ένας άνθρωπος, ο οποίος προτιμάει να κρατάει μία απόσταση από τον κόσμο και ιδίως αυτή την περίοδο δεν είναι και ό,τι το θελκτικότερο υπάρχει. Πρόκειται για μία πιο φιλοσοφική στάση ζωής ή όπως αλλιώς θέλετε να την χαρακτηρίσετε…».
magz3
Γράφει ο ίδιος τα οπισθόφυλλα των βιβλίων του;
«Αν δείτε και τα οπισθόφυλλα των βιβλίων του, τα οποία είναι επίσης σε τρίτο πρόσωπο -παρά το γεγονός ότι δεν τον έχω ρωτήσει-, έχω την εντύπωση ότι πρέπει να τα γράφει ο ίδιος. Κι εγώ άλλωστε το ίδιο κάνω. Τα οπισθόφυλλα των μυθιστορημάτων ή άλλων βιβλίων μου τα γράφω ο ίδιος, δεν ζητάω να τα γράφει κάποιος άλλος. Και φαντάζομαι ότι εφόσον στα οπισθόφυλλά του γράφει σε τρίτο πρόσωπο για τον εαυτό του, δεν το κάνει μέσα σε κάποιο παραλήρημα μεγαλείου. Το κάνει όμως για να εκφράσει την κατάσταση, στην οποία εδώ και πολύ καιρό διατελεί, χωρίς να διατηρεί μία δημόσια προσωπική εικόνα μολονότι διαθέτει δημόσια εικόνα εξαιτίας των έργων του.
Δεν αγαπάει τη δημοσιότητα και κατά συνέπεια, μοιραία, και τους δημοσιογράφους. Μην ξεχνάτε ότι διάφορα ποιήματα του Πεσόα κυκλοφορούσαν όσο ζούσε με ψευδώνυμο και ο κόσμος θαύμαζε το συγκεκριμένο ποιητή χωρίς να γνωρίζει ποιος είναι. Αφού πέθανε, τον έψαξαν, τον προέβαλαν, βγήκαν φωτογραφίες του στη δημοσιότητα. Ο ίδιος υπέγραφε με ψευδώνυμο όχι επειδή μισούσε τον κόσμο, αλλά γιατί δεν ήθελε να έρχεται αντιμέτωπος με ερωτήματα όπως: "γιατί έγραψες αυτό και γιατί το έγραψες έτσι;". Εξάλλου, από τη στιγμή που δημοσιεύονται βιβλία ή κόμιξ είναι έκθετα σε οποιαδήποτε ανάγνωση ή κριτική. Ο αναγνώστης μπορεί να τα βρει θεϊκά, σιχαμένα ή οτιδήποτε άλλο», εξηγεί ο Πέτρος Μαρτινίδης.
fr
Η σχέση του Αρκά με τη ζωή και το θάνατο
«Η επιθανάτια αγωνία είναι ένα στοιχεία που συναντάει κανείς στα βιβλία του Αρκά. Στην προσωπική του ζωή πάντως είναι μια χαρά. Πηγαίνει διακοπές, σινεμά, θέατρο. Βρίσκεται ανάμεσά μας. Ένας κανονικός άνθρωπος. Δεν ξέρω πάντως εάν έχει και κάποια οπισθόβουλη διάθεση, η οποία υπαγορεύει ότι αυτή η διάθεση μυστηρίου του Αρκά κάνει πιο θελκτικό το έργο του. Δεν νομίζω όμως. Παραείναι γενναιόδωρος άνθρωπος στην προσωπική του ζωή για να κάνει τέτοιες μικρότητες. Έτσι κι αλλιώς όταν διαβάζει κανείς τα βιβλία του, τα χαίρεται, επομένως τι σημασία μπορεί να έχει ποιος είναι ο Αρκάς;», λέει ο Πέτρος Μαρτινίδης.
Γιώργος Μπαζίνας, εκδότης ΒΑΒΕΛ ιδιοκτήτης εκδοτικού οίκου Παρά Πέντε
magz8
Η γνωριμία του εκδότη του ιστορικού περιοδικού «ΒΑΒΕΛ» και μετέπειτα του περιοδικού «Παρά Πέντε» μετράει πάνω 30 χρόνια. Ο Αρκάς μφανίζεται για πρώτη φορά στη «ΒΑΒΕΛ» με τον… ανασφαλή «Κόκκορα» το 1981. Ο Γιώργος Μπαζίνας συνεργάστηκε με τον Αρκά και αργότερα στα περιοδικά που διαδέχθηκαν τη «ΒΑΒΕΛ»: στο «Παρα Πέντε» και στο «Μικρό Παραπέντε». Για τον ίδιο, ακόμα και στα πρώτα του βήματα, ο Αρκάς ήταν ένας από τους πιο ολοκληρωμένους καλλιτέχνες της εποχής του.
«Μεγάλο περιοδικό της εποχής τον είχε απορρίψει»
arkasvavel
«Αυτό που ενδεχομένως θα μπορούσε να σας βοηθήσει στη γενικότερη εικόνα του Αρκά, είναι πως όταν έφερε τα σκίτσα του για πρώτη φορά στη ΒΑΒΕΛ, είχε ήδη διαμορφώσει την καλλιτεχνική του αντίληψη. Είχε μελετήσει και είχε αναπτύξει την τεχνική που εμπεριέχει το comic-strip, τα σκιτσάκια του όπως εμφανίζονται στον Κόκκορα. Η δουλειά που συνήθως μας έφερναν οι νέοι καλλιτέχνες, ήταν τις περισσότερες φορές ατελής, πρωτόλεια και χρειαζόταν επεξεργασία για να λάβει δημοσιεύσιμη μορφή. Ο Αρκάς αντιθέτως ήταν ολοκληρωμένος δημιουργός. Όχι μόνο στην τεχνική, αλλά και στο διαβρωτικό του χιούμορ. Διέθετε εξαρχής πρωτότυπο και εφευρετικό υλικό, γι' αυτό άλλωστε κι έγινε αμέσως δημοφιλής ανάμεσα στους αναγνώστες μας, τους οποίους είχαμε συνηθίσει στα πιο προωθημένα ευρωπαϊκά κόμικς και τους μεγαλύτερους χιουμορίστες της εποχής. Ο ίδιος ήταν ιδιαίτερα σεμνός, δεν εμφανίστηκε ποτέ ο ίδιος, παρά έστειλε τη δουλειά του με μια φίλη του να μας τη δείξει. Τον γνώρισα όταν εξέφρασα την εκτίμησή μου για τη δουλειά του και ζήτησα την άμεση δημοσίευση των έργων του. Αυτό που είναι σημαντικό να ειπωθεί επίσης, είναι ότι η δουλειά του ήταν εκτός αποδεκτών πλαισίων της εποχής, ελευθερόστομη και αλογόκριτη στην έμπνευσή της. Γνωρίζω μάλιστα ότι πριν έρθει σε εμάς, είχε κάνει μια απόπειρα επαφής με μεγάλο εβδομαδιαίο περιοδικό της εποχής κι εκείνη τον απέρριψαν πανηγυρικώς ως μη συμβατό με τα χρηστά ήθη και τη σεμνοτυφία των αναγνωστών τους».
Άννα Πατάκη, εκδότρια - εκδόσεις Πατάκη
magz9
Η Άννα Πατάκη, γνώρισε πρόσφατα τον Αρκά μέσω τηλεφώνου με αφορμή το βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, «Έρως Ανίκατε Μάσαν», που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη. Η γνωριμία της μαζί του περιορίστηκε στις τηλεφωνικές διαπραγματεύσεις που αφορούσαν στο εξώφυλλο του καινούργιου βιβλίου.
«Ο Πέτρος Χατζόπουλος, όπως είναι το πραγματικό όνομα του Αύγουστου Κορτώ, μου είπε κάποια στιγμή συζητώντας για το εξώφυλλο, ότι θα ήθελε πάρα πολύ να έχει ένα έργο του Αρκά. Έτσι, βρήκα το τηλέφωνό του και τον κάλεσα. Δεν σας κρύβω βέβαια ότι ήταν μία καλή αφορμή για να τον γνωρίσω κι εγώ, καθότι είμαι θαυμάστριά του. Μιλήσαμε στο τηλέφωνο και τον ρώτησα αν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιο από τα σκίτσα του. Ήταν πολύ ευγενικός, γνώριζε το έργο του Κορτώ και μου ζήτησε να του μεταφέρω ότι είναι θαυμαστής του. Στη συνέχεια με κάλεσε να διαλέξω μία εικόνα του με την προϋπόθεση να μην κοπεί, αλλά να τυπωθεί ολόκληρη στο εξώφυλλο. Διαλέξαμε τη συγκεκριμένη εικόνα, η οποία είναι εμβληματική για τον ίδιο τον Αρκά, και ταίριαζε απόλυτα στο συγκεκριμένο βιβλίο.
Αρχικά είχα σκεφτεί να του ζητήσω να σχεδιάσει κάτι ειδικά για το βιβλίο. Εκείνος όμως μου απάντησε ότι δεν σχεδιάζει για τρίτους. Άφησε όμως το ελεύθερο στην περίπτωση κατά την οποία μου άρεσε κάποιο από τα ήδη υπάρχοντα σκίτσα του, να επιλέξω ένα από αυτά».
Ως επιμύθιο στο αφιέρωμα που ποτέ εκείνος δεν θα ζητούσε, επιλέγοντας να εμφανίζεται μέσα από τα σκίτσα του και όχι μέσω της αδηφάγου δημοσιογραφικής διάθεσης για έκθεση προσώπων και πραγμάτων, αφήσαμε ένα σκίτσο.
Το σκίτσο αυτό ήρθε στη δημοσιότητα το 1982, μετά από επιθυμία των αναγνωστών του περιοδικού «ΒΑΒΕΛ» να δουν μία φωτογραφία του. Σε απάντησή τους, ακολούθησε δημοσίευση στο περιοδικό με ένα σκίτσο του Αρκά, στο οποίο εικάζεται ότι ο γενειοφόρος άνδρας που εικονίζεται είναι ο ίδιος. Το σχόλιο που συνόδευε τη φωτογραφία ανέφερε: «Πολλοί αναγνώστες μας ζήτησαν επίμονα μια παρουσίαση του Αρκά, πιστεύοντας πως μετά από ένα χρόνο και ένα μήνα ζωής στις σελίδες της βαβέλ είναι καιρός να γίνουν οι συστάσεις. Εμείς πιστεύουμε πως το αίτημα είναι λογικό και δίκαιο. Όμως ο Αρκάς είναι τύπος εξαιρετικά συνεσταλμένος για να δεχτεί οποιαδήποτε προβολή του. Χρειάστηκε ιδιαίτερη επιμονή για να υπερνικήσουμε αυτή την έμφυτη σεμνότητά του και ιδού το αποτέλεσμα:
magz10magz1
Ο επίσημος ιστότοπος του Αρκά: www.arkas.gr

Τορτελίνια με σάλτσα μπολονέζ Χορταστική μακαρονάδα με τορτελίνια και φρέσκια σάλτσα

sidagesrt5

Υλικά για 2-4 άτομα
- ½ κιλό άπαχο μοσχαρίσιο κιμά, περασμένο από τη μηχανή μία φορά
- 1 κιλό φρέσκια ντομάτα στον τρίφτη ή 2 κουτάκια κονκασέ
- 1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
- 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
- 4 κουταλιές έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
- 1 πρέζα ζάχαρη (μόνο αν χρησιμοποιήσετε φρέσκια ντομάτα)
- 1 ξυλαράκι κανέλας
- 1 ½ κουταλάκι του γλυκού θυμάρι
- 1 ½ κουταλάκι του γλυκού ρίγανη
- 1 ½ κοφτό κουταλάκι του γλυκού κύμινο
- αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι
- 1 συσκευασία ζυμαρικά τορτελίνια γεμιστά με τυρί
Εκτέλεση
  1. Σε ένα τηγάνι ζεσταίνετε τον κιμά, το κρεμμύδι, το σκόρδο σε μέτρια προς δυνατή φωτιά, ενώ ανακατεύετε συνέχεια να μη σβολιάσει ο κιμάς. Συνεχίζετε το μαγείρεμα μέχρι να βγάλει ο κιμάς όλα του υγρά και αποκτήσει ένα καφετί χρώμα. Στη συνέχεια προσθέστε το ελαιόλαδο και σοτάρετε για ακόμη 3 λεπτά τον κιμά.
  2. Προσθέστε στο μείγμα κιμά τη ντομάτα ψιλοκομμένη μαζί με τη ζάχαρη και μόλις πάρει η σάλτσα μία βράση προσθέστε το αλάτι.
  3. Μισοσκεπάζετε με ένα καπάκι το τηγάνι και σιγοβράζεται τον κιμά για περίπου 45 λεπτά. Στο μέσο του χρόνου προσθέτετε τα μυρωδικά και την κανέλα.
  4. Ταυτόχρονα βράζουμε ξεχωριστά τα τορτελίνια σε αλατισμένο νερό για 10 λεπτά. Σερβίρουμε τα τορτελίνια με τη σάλτσα μπολονέζ.

Παραδοσιακός μουσακάς Η κλασική συνταγή για το διάσημο φαγητό

sidfag2

Υλικά για 6-8 άτομα:
- 6 μελιτζάνες φλάσκες
- 700 γραμμάρια κιμά μοσχαρίσιο
- 1 μεγάλο κρεμμύδι τριμμένο στον τρίφτη
- 1 κρασοπότηρο λευκό κρασί
- 1 φλιτζ. του καφέ ελαιόλαδο
- 1 κουτ. σούπας πελτέ ντομάτας
- 1 φύλλο δάφνης
- 1 πρέζα κανέλα
- 4 κόκκοι μπαχάρι
- αλάτι, πιπέρι
Για τη μπεσαμέλ
- 3 κουτ. σούπας φρέσκο βούτυρο
- 4 κουτ. σούπας αλεύρι
- 2 νεροπότηρα γάλα
- 2 αβγά
- 1 πρέζα μοσχοκάρυδο
- 1 φλιτζ. τσαγιού κασέρι ψιλοτριμμένο
- αλάτι, πιπέρι
Εκτέλεση
  1. Βγάζετε τα κοτσάνια από τις μελιτζάνες και τις κόβετε σε χοντρές φέτες πάχους 1 εκατοστού. Τις αλατίζετε και τις τοποθετείτε σε ένα σουρωτήρι για περίπου 30 λεπτά.
  2. Τις ξεπλένεται με αρκετό νερό και τις στύβετε με το χέρι σας να φύγουν τα πολλά νερά. Τις στεγνώνετε και τις τηγανίζετε σε άφθονο λάδι μέχρι να ροδοκοκκινίσουν (αν θέλετε να αποφύγετε τα πολλά λιπαρά, τότε θα αφού τις πλύνετε θα της βάλετε στο φούρνο με λίγο λαδάκι για να μαλακώσουν). Τις ακουμπάτε επάνω σε απορροφητικό χαρτί για να σουρώσουν (προαιρετικά).
  3. Έπειτα ετοιμάζετε τον κιμά σε ένα μεγάλο τηγάνι: Ζεσταίνετε το ελαιόλαδο και σοτάρετε το τριμμένο κρεμμύδι μέχρι να ασπρίσει. Ρίχνετε τον κιμά και μαγειρεύετε ανακατεύοντας συνέχεια να ανακατευτεί καλά με το κρεμμυδάκι και σβήνετε με το λευκό κρασί.
  4. Αφήνετε να μαγειρευτεί καλά το μείγμα μέχρι να εξατμιστεί το κρασί. Διαλύετε τον πελτέ σε λίγο νερό και τον ρίχνετε μέσα στον κιμά. Βάζετε το φύλλο δάφνης, την κανέλα, το μπαχάρι, αλατάκι και πιπεράκι. Ανακατεύετε και μαγειρεύετε μέχρι να εξατμιστούν τα υγρά και να στεγνώσει ο κιμάς. Τον αφήνετε να κρυώσει.

    Για την μπεσαμέλ
  5. Ζεσταίνετε το φρέσκο βούτυρο μέσα σε μια κατσαρόλα, ρίχνετε το αλεύρι και το σοτάρετε μέχρι να σκουρύνει. Ρίχνετε το γάλα ζεστό, ανακατεύοντας συνέχεια για να μη κάνει γρομπαλάκια.
  6. Μόλις πήξει η μπεσαμέλ την αποσύρετε από τη φωτιά και ρίχνετε μέσα το μοσχοκάρυδο, ελάχιστο αλάτι και μπόλικο πιπέρι. Αδειάζετε το κασέρι, ανακατεύετε και ρίχνετε τα αβγά, ανακατεύετε γρήγορα μέχρι να απορροφηθούν από το μείγμα. Την αφήνετε να περιμένει.
  7. Παίρνετε ένα ταψί του φούρνου και ακουμπάτε στον πάτο του μια στρώση από μελιτζάνες στριμωχτά να μη μείνουν κενά. Αδειάζετε τον κιμά από πάνω και τον ισιώνετε να πάει παντού. Κατόπιν, κάνετε μια δεύτερη στρώση με τις υπόλοιπες μελιτζάνες. Περιχύνετε με τη μπεσαμέλ. Την ισιώνετε με ένα μαχαίρι και φουρνίζετε το ταψί στο φούρνο για περίπου 1 ώρα και μέχρι από πάνω να σχηματιστεί μια χρυσή κρούστα. Πριν κόψετε τον μουσακά σε κομμάτια αφήστε τον να ηρεμήσει για ½ ώρα.

Surface Hub 84 ιντσών από τη Microsoft Ο νέος υπολογιστής θα κοστίζει περίπου 17.800 ευρώ

SURFACE HUB MICROSOFT

Τον επόμενο μήνα η Microsoft σκοπεύει να διαθέσει στην αγορά έναν υπολογιστή Surface Hub 84 ιντσών, η τιμή του οποίου θα φτάνει τα 20.000 δολάρια (περίπου 17.800 ευρώ).
Ο Surface είναι ένας «επιτραπέζιος» υπολογιστής με οθόνη αφής και αισθητήρες, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν τα αντικείμενα που τοποθετούνται πάνω στην επιφάνεια της οθόνης. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, θα διατεθούν δύο νέα μοντέλα 55 και 84 ιντσών τον Ιανουάριο, ωστόσο οι επιχειρήσεις θα είναι σε θέση να τα παραγγείλουν από την 1η Ιουλίου.
«Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα για εμάς», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Microsoft. «Πριν από 3 χρόνια αρχίσαμε να αναπτύσσουμε ένα εντελώς νέο είδος εμπειρίας, μία συσκευή που σχεδιάστηκε με κύριο γνώμονα την ομαδική παραγωγικότητα. Σήμερα είναι μια σημαίνουσα στιγμή σε αυτό το ταξίδι. Η ανακοίνωση ότι θα ξεκινήσουμε να λαμβάνουμε παραγγελίες για τα μοντέλα Surface Hub από την 1η Ιουλίου, μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στο να εισαγάγουμε ένα νέο τρόπο με τον οποίο θα εργάζονται οι πελάτες μας, ενώ παράλληλα θα εισαγάγουμε ένα εργαλείο το οποίο θα φέρει κοντά τις εκάστοτε ομάδες μια έναν πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας τεχνολογίας «The Inquirer», στις ΗΠΑ, το μοντέλο των 55 ιντσών θα κοστίζει 7.000 δολάρια (περίπου 6.200 ευρώ), ενώ των 84 ιντσών θα κοστίζει 20.000 (περίπου 17.800 ευρώ). Οι συσκευές θα έχουν ενσωματωμένες ασύρματες τεχνολογίες WiFi, Bluetooth 4.0 και NFC, ενώ θα είναι εξοπλισμένες με «πληθώρα θυρών για εύκολη ενσύρματη και ασύρματη σύνδεση».
Η αποστολή των Hub θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο.

Φόρτιση κινητών μέσω Wi-Fi Τεχνολογία χρησιμοποιεί ραδιοκύματα για να «γεμίζουν» οι συσκευές

Πόσες φορές έχει χρειαστεί να περιμένετε να φορτίσει για λίγη ώρα το κινητό σας μέχρι να έχει τη «δύναμη» να στείλει ένα μήνυμα ή να «αντέξει» μια τηλεφωνική κλήση; Πόσες φορές έχετε ανέβει σε… καρέκλες για να πιάσετε σήμα;
Όλα αυτά τα «κόλπα», στα οποία καταφεύγουν πολλοί χρήστες «έξυπνων» συσκευών μπορεί σύντομα να αποτελούν μια αστεία ανάμνηση του παρελθόντος.
Αμερικανοί ερευνητές ανέπτυξαν πρόσφατα μια νέα τεχνολογία, γνωστή ως «ambient backscatter», η οποία χρησιμοποιεί τα ραδιοκύματα από το Wi-Fi και τα μετατρέπει σε… ενέργεια για τη φόρτιση συσκευών.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail, οι ερευνητές έχουν δημιουργήσει και ένα πρωτότυπο ρούτερ (PoWiFi). Στο πλαίσιο πειραμάτων που διεξήγαγαν, τα ρούτερ PoWiFi κατάφεραν να τροφοδοτήσουν με ενέργεια κάμερες χωρίς μπαταρίες από απόσταση 5 μέτρων και μάλιστα, χωρίς να παρεμβληθεί με τις ταχύτητες ιστού του ιδιοκτήτη του σπιτιού.
Η τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από ερευνητές του πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον τον περασμένο Αύγουστο, όμως ο επικεφαλής μηχανικός Shyam Gollakota παρουσίασε πρόσφατα τον πρωτότυπο ρούτερ στο συνέδριο EmTech Digital.
Η ομάδα του εγκατέστησε τους PoWiFi ρούτερ σε έξι σπίτια και ζήτησε από τους ιδιοκτήτες των σπιτιών να το χρησιμοποιούν για την πρόσβαση τους στο διαδίκτυο επί 24ωρου βάσης.
Οι ρούτερ που χρησιμοποιήθηκαν στα πειράματα έστειλαν ραδιοκύματα, τα οποία στη συνέχεια μετατράπηκαν σε συνεχές ρεύμα τάσης, χρησιμοποιώντας αυτό που είναι γνωστό ως «rectifier, κάτι παρόμοιο με τον τρόπο με τον οποίο τα ηλιακά πάνελ μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική.
Στην ερευνητική τους εργασία οι επιστήμονες αναφέρουν, ότι «η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε δίκτυα συσκευών και αισθητήρων που αποστέλλουν δεδομένα αντανακλώντας υπάρχοντα σήματα για την ανταλλαγή πληροφοριών, χωρίς την ανάγκη για μπαταρίες».

Νέο πληκτρολόγιο για έλεγχο του PC μέσω τηλεόρασης Το Logitech Wireless Touch K400 Plus φτιαγμένο ειδικά για το living room

Ένα νέο πληκτρολόγιο, σχεδιασμένο για χρήση στο living room, παρουσίασε η Logitech, το Logitech Wireless Touch K400 Plus, για άμεσο και άνετο έλεγχο του υπολογιστή που είναι συνδεδεμένος με την τηλεόρασή μας. Το Κ400 Plus είναι ασύρματο, με ακτίνα δράσης έως 10 μέτρα, και διαθέτει ενσωματωμένο touchpad, οπότε μπορούμε από τον καναπέ μας να απολαμβάνουμε άμεσα στην τηλεόραση ψηφιακό ψυχαγωγικό περιεχόμενο (όπως ταινίες, μουσική, τηλεοπτικά σώου) αποθηκευμένο στον υπολογιστή μας.
«Το living room είναι ο χώρος που χαλαρώνουμε, ψυχαγωγούμαστε και βρισκόμαστε με τους φίλους και την οικογένειά μας», σχολίασε η Charlotte Johs, αντιπρόεδρος της Logitech διεθνώς, για περιφερειακά υπολογιστών, για να συνεχίσει «…το πληκτρολόγιο Logitech Wireless K400 Plus, ακριβώς σε αυτό το χώρο, διευκολύνει τη σύνδεση PC και τηλεόρασης και την αναζήτηση στο διαδίκτυο».
Το Κ400 Plus είναι η εξέλιξη του δημοφιλούς Logitech Wireless Touch K400, και διαθέτει ενσωματωμένο touchpad άμεσης απόκρισης με ρυθμιζόμενο έλεγχο του κέρσορα, οπότε είναι μια συμπαγής ολοκληρωμένη λύση ποντικιού και πληκτρολογίου. Τα πλήκτρα συντομεύσεων μας δίνουν πρόσβαση στη ρύθμιση της έντασης του ήχου και στην πλοήγηση σε μενού, ενώ τα ιδιαίτερα πλήκτρα-βέλη επιτρέπουν τη γρήγορη πρόσβαση στην ψηφιακή μας ψυχαγωγία.
Σχεδιασμένο για το σύγχρονο living room, το Logitech Wireless Touch K400 Plus έχει ένα ουδέτερο γκρι χρώμα, είναι ιδιαίτερα λεπτό ώστε να αποθηκεύεται εύκολα, ενώ έχει στρογγυλεμένες γωνίες για μεγαλύτερη άνεση, οπότε ταιριάζει σε όλους τους χρήστες. Τέλος, οι προ-εγκατεστημένες μπαταρίες έχουν διάρκεια έως 18 μήνες, οπότε θα μας προσφέρει ατελείωτες ώρες ψυχαγωγίας χωρίς διακοπή.
Τιμή και διαθεσιμότητα
Το πληκτρολόγιο Logitech Wireless Touch K400 Plus αναμένεται να είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ από τον Ιούνιο, με προτεινόμενη λιανική τιμή τα 46,99 ευρώ και σε όλο τον κόσμο από τον Ιούλιο. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την εταιρική ιστοσελίδα www.logitech.com/K400Plus ή το blog.

logit2logit3logit1PLHTR

Ξύπνησε» επτά μήνες μετά την προσεδάφισή του το Philae Το ρομπότ άρχισε και πάλι να «μιλάει» με την ομάδα του στη Γη

PHILAE


Το ρομπότ Philae, που θεωρούνταν χαμένο, "ξύπνησε" επτά μήνες μετά την προσεδάφισή του σ' έναν κομήτη, ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA).
Η ESA ανακοίνωσε πως αργά την Πέμπτη έλαβε σήματα από το ρομπότ, το οποίο άρχισε να «μιλάει» με την ομάδα του στη Γη για πρώτη φορά αφότου έπεσε σε νάρκη μετά την προβληματική προσεδάφισή του στον κομήτη τον Νοέμβριο.
«Το Philae είναι πολύ καλά», ανέφερε ο διευθυντής του προγράμματος Στέφαν Ουλαμέκ σε δήλωσή του στον ιστότοπο της ESA. «Είναι έτοιμο για επιχειρήσεις».
Οι επιστήμονες πιστεύουν πως το ρομπότ δέχεται αυξημένες ποσότητες ηλιακού φωτός καθώς ο κομήτης πλησιάζει στον ήλιο, με αποτέλεσμα οι ηλιακοί συλλέκτες του να μπορούν να παράγουν την ενέργεια που χρειάζεται για να στέλνει δεδομένα.
Καθώς βρισκόταν έως τώρα στη σκιά, οι ηλιακοί συλλέκτες του Philae, που επρόκειτο να τροφοδοτούν με ενέργεια το ρομπότ μετά την εξάντληση των μπαταριών του μερικές ημέρες μετά την προσεδάφιση, δέχονταν ηλιακό φως για πολύ λιγότερες από τις έξι με επτά ώρες την ημέρα που χρειαζόταν.
Οι επιστήμονες ελπίζουν πως δείγματα που θα εξορύξει το Philae από τον κομήτη θα αποκαλυψουν λεπτομέρειες για την εξέλιξη των πλανητών και ενδεχομένως και της ζωής. Οι βράχοι και οι πάγοι που αποτελούν τους κομήτες διατηρούν αρχαία οργανικά μόρια σαν μια χρονοκάψουλα.

Ο πολύτιμος χρόνος των ώριμων ανθρώπων

Μέτρησα τα χρόνια μου και συνειδητοποίησα, ότι μου υπολείπεται λιγότερος χρόνος ζωής απ’ ό,τι έχω ζήσει έως τώρα…
polytimosxronos1

Ένα απόσπασμα από έργο του Βραζιλιάνου Ποιητή, Συγγραφέα, δοκιμιογράφου, φωτογράφου και μουσικολόγου, του Mario de Andrade (1893 – 1945).

«Αισθάνομαι όπως αυτό το παιδάκι που κέρδισε μια σακούλα καραμέλες: τις πρώτες τις καταβρόχθισε με λαιμαργία αλλά όταν παρατήρησε ότι του απέμεναν λίγες, άρχισε να τις γεύεται με βαθιά απόλαυση.

Δεν έχω πια χρόνο για ατέρμονες συγκεντρώσεις όπου συζητούνται, καταστατικά, νόρμες, διαδικασίες και εσωτερικοί κανονισμοί, γνωρίζοντας ότι δε θα καταλήξει κανείς πουθενά.

Δεν έχω πια χρόνο για να ανέχομαι παράλογους ανθρώπους που παρά τη χρονολογική τους ηλικία, δεν έχουν μεγαλώσει.

Δεν έχω πια χρόνο για να λογομαχώ με μετριότητες.

Δε θέλω να βρίσκομαι σε συγκεντρώσεις όπου παρελαύνουν παραφουσκωμένοι εγωισμοί.

Δεν ανέχομαι τους χειριστικούς και τους καιροσκόπους.

Με ενοχλεί η ζήλια και όσοι προσπαθούν να υποτιμήσουν τους ικανότερους για να οικειοποιηθούν τη θέση τους, το ταλέντο τους και τα επιτεύγματα τους.

Μισώ να είμαι μάρτυρας των ελαττωμάτων που γεννά η μάχη για ένα μεγαλοπρεπές αξίωμα. Οι άνθρωποι δεν συζητούν πια για το περιεχόμενο… μετά βίας για την επικεφαλίδα.

Ο χρόνος μου είναι λίγος για να συζητώ για τους τίτλους, τις επικεφαλίδες. Θέλω την ουσία, η ψυχή μου βιάζεται… Μου μένουν λίγες καραμέλες στη σακούλα…

Θέλω να ζήσω δίπλα σε πρόσωπα με ανθρώπινη υπόσταση.

polytimosxronos2
Που μπορούν να γελούν με τα λάθη τους.

Που δεν επαίρονται για το θρίαμβό τους.

Που δε θεωρούν τον εαυτό τους εκλεκτό, πριν από την ώρα τους.

Που δεν αποφεύγουν τις ευθύνες τους.

Που υπερασπίζονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Και που το μόνο που επιθυμούν είναι να βαδίζουν μαζί με την αλήθεια και την ειλικρίνεια.

Το ουσιώδες είναι αυτό που αξίζει τον κόπο στη ζωή.

Θέλω να περιτριγυρίζομαι από πρόσωπα που ξέρουν να αγγίζουν την καρδιά των ανθρώπων…

Άνθρωποι τους οποίους τα σκληρά χτυπήματα της ζωής τους δίδαξαν πως μεγαλώνει κανείς με απαλά αγγίγματα στην ψυχή.

Ναι, βιάζομαι, αλλά μόνο για να ζήσω με την ένταση που μόνο η ωριμότητα μπορεί να σου χαρίσει.

Σκοπεύω να μην πάει χαμένη καμιά από τις καραμέλες που μου απομένουν…Είμαι σίγουρος ότι ορισμένες θα είναι πιο νόστιμες απʼόσες έχω ήδη φάει.

Σκοπός μου είναι να φτάσω ως το τέλος ικανοποιημένος και σε ειρήνη με τη συνείδησή μου και τους αγαπημένους μου.

Εύχομαι και ο δικός σου να είναι ο ίδιος γιατί με κάποιον τρόπο θα φτάσεις κι εσύ…»


Πηγή εδώ

Thessaloniki Arts and Culture  http://www.thessalonikiartsandculture.gr/

Χόρχε Μπουκάι: Αν πραγματικά μ’ αγαπάς, νοιάζεσαι για μένα

Απόσπασμα από το βιβλίο του Χόρχε Μπουκάι  ” Ο Δρόμος της Συνάντησης” Εκδόσεις OPERA 

Όταν θέλω κάποιον, αντιλαμβάνομαι τη σημασία που έχει για μένα αυτό που κάνει, αυτό που του αρέσει ή αυτό που τον πονάει.
Το σε θέλω σημαίνει, επομένως, νοιάζομαι ΓΙΑ σένα, και το σ΄αγαπώ σημαίνει: νοιάζομαι πάρα πολύ. Τόσο πολύ που καμιά φορά, όταν σ΄αγαπάω, βάζω το να είσαι εσύ καλά πάνω από άλλα πράγματα, τα οποία είναι επίσης σημαντικά για μένα.
Αυτός ο ορισμός (ότι νοιάζομαι ΓΙΑ σένα) δεν μετατρέπει την αγάπη σε κάτι πολύ μεγάλο, ούτε όμως μειώνει την αξία της κάνοντάς την να φαίνεται μια ανοησία.
Θα οδηγήσει, για παράδειγμα, στην πλήρη συνειδητοποίηση δύο γεγονότων: δεν είναι αλήθεια ότι σ΄αγαπάνε εκείνοι που δεν νοιάζονται πολύ για τη ζωή σου, και δεν είναι αλήθεια ότι δεν σ΄αγαπάνε εκείνοι που ζουν εξαρτημένοι απ΄ότι σου συμβαίνει.
Επαναλαμβάνω : αν μ΄αγαπάς πραγματικά, νοιάζεσαι για μένα…!!!
Αυτό σημαίνει, επομένως, – όσο κι αν με πονάει να το παραδεχτώ – ότι αν δεν νοιάζεσαι ΓΙΑ μένα, είναι γιατί δεν μ΄αγαπάς. Αυτό δεν είναι κακό, δεν λέει κάτι άσχημο για σένα που δεν μ΄αγαπάς, είναι απλώς η πραγματικότητα, έστω κι αν είναι μια θλιβερή πραγματικότητα (όπως λέει και το τραγούδι του Σερράτ : Ποτέ δεν είναι η αλήθεια θλιβερή, απλώς δεν υπάρχει άλλη λύση. Πρέπει μάλλον να καταλάβουμε ότι το θλιβερό είναι αυτό ακριβώς : ότι δεν γίνεται αλλιώς).
Η διαφοροποίηση που κάνω – και που είναι μόνο ποσοτική – ανάμεσα στο θέλω και στο αγαπώ είναι η ίδια που γίνεται με τις περισσότερες τρυφερές εκφράσεις που χρησιμοποιούμε για να ΜΗΝ πούμε Σ΄αγαπώ. Λέμε : μ΄αρέσεις, σε βρίσκω συμπαθητικό, νιώθω για σένα τρυφερότητα, είσαι η έμπνευσή μου, έχω αισθήματα αγάπης για σένα κ.λ.π.
Μπορώ να κάνω ένα σωρό πράγματα για να σου εκφράσω, να σου δείξω, να σου αποδείξω, να επιβεβαιώσω ή να υποστηρίξω ότι σ΄αγαπώ, όμως, μόνο ένα πράγμα μπορώ να κάνω με την αγάπη μου, κι αυτό είναι να Σ΄ΑΓΑΠΩ, να ασχολούμαι μαζί σου, να εκδηλώνω τα συναισθήματά μου όπως τα νιώθω. Και το πως τα αισθάνομαι είναι ο δικός μου τρόπος να σ΄αγαπώ.
Μπορείς να το δεχτείς ή μπορείς να το απορρίψεις, μπορείς να καταλάβεις τι σημαίνει ή μπορείς να το αγνοήσεις παντελώς. Αυτός, όμως, είναι ο τρόπος μου να σ΄αγαπώ, δεν έχω άλλον.
Ο καθένας έχει έναν μόνο τρόπο ν’ αγαπάει : τον δικό του. Αν κάποιος δεν σ΄αγαπάει όπως θα ήθελες να σ΄αγαπήσει, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σ΄αγαπάει με όλη τη δύναμη της ψυχής του…


Read more: http://enallaktikidrasi.com/2014/11/xorxe-bucay-an-pragmatika-magapas-noiazesai-gia-mena/#ixzz3d6xXROQM

Έρευνα κατέληξε στο πώς είναι τελικά η τέλεια σύντροφος

Εσείς είστε η τέλεια σύντροφος;

Αν ναι τότε πρέπει να είστε 1.68, 58 κιλά, μελαχρινή, φαν του Game of Thrones και να έχετε μπούστο νούμερο 34C. Τουλάχιστον σύμφωνα με πρόσφατη βρετανική έρευνα.
Πολύς λόγος γίνεται για την ιδανική γυναίκα, τον ιδανικό άνδρα, τον ιδανικό σύντροφο. Το dating app Lovvoo αποφάσισε να αφήσει τις θεωρίες και αξιοποιώντας την τεχνολογία που του το επιτρέπει να ρωτήσει 2000 βρετανούς πώς είναι για αυτούς το ιδανικό κορίτσι.   
Σύμφωνα λοιπόν με το δείγμα των 2000 βρετανών που απάντησε το κορίτσι που θα ήθελαν για κοπέλα τους πρέπει να έχει 1, 68 ύψος, να είναι 58 κιλά,  να φορά 34C σουτιέν (για να έχετε εικόνα μερικές από τις διάσημες με αυτό το μέγεθος είναι οι Ντρου Μπάριμορ, η Ναόμι Κάμπελ και η Ούμα Θέρμαν) να είναι μελαχρινή, να δουλεύει σαν δασκάλα ή νοσοκόμα, να είναι fan του Game of Thrones και του Friends, οπαδός της Manchester United, να της αρέσει το Dirty Dancing (;), να τα πηγαίνει καλά με την μαμά τους, να τις αρέσουν οι πειραματισμοί στο σεξ (παιχνίδια ρόλων και νέες στάσεις), να προσέχει την διατροφή της, να φορά μίνι και στενά τζιν, να έχει διακριτικό μακιγιάζ και να μην έχει τατουάζ.
Τα περισσότερα από τα αποτελέσματα της έρευνας δεν μας εκπλήσσουν (αν εξαιρέσει κανείς το Dirty Dancing). Τα επαγγέλματα της δασκάλας ή της νοσοκόμας συνδέονται άμεσα με την πιο συνηθισμένη σεξουαλική φαντασίωση και είναι εκ των πραγμάτων καριέρες χαμηλών τόνων (δεν περιμέναμε την έρευνα να μας πει ότι οι άνδρες δεν το βρίσκουν καθόλου ελκυστικό να ξενυχτάς στο γραφείο). Η αλήθεια πάντως είναι ότι σε μια εφηβική ερώτηση όπως το πώς είναι για εσάς το ιδανικό κορίτσι, δεν πρέπει να αναμένει κανείς κάτι παραπάνω παρά εφηβικές απαντήσεις, που σημαίνει μπάλα, μίνι και αρκετά μεγάλο στήθος. 

Τι εύχονται τα παιδιά να γνώριζαν οι γονείς για το διαζύγιο…

o-PARENTING-AFTER-DIVORCE-facebook
Όλοι οι γονείς όταν χωρίζουν λένε στα παιδιά τους κάποιες κοινότυπες φράσεις και συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο.
Όμως υπάρχουν κάποια πράγματα που  εύχονται όλα τα παιδιά να γνώριζαν οι γονείς τους για το διαζύγιο.
Μην λέτε στα παιδιά σας ότι είναι για το καλό τους.Είναι για το καλό των γονιών και ίσως για τα παιδιά στο μέλλον.Το διαζύγιο σας είναι και δικό τους διαζύγιο. Δεν πήραν αυτά την συγκεκριμμένη απόφαση αλλά εσείς.Αναγωρίστε αυτό που συμβαίνει και συζητήστε το ανοιχτά.
Όταν κλαίνε για κάτι ασήμαντο είναι για κάτι σημαντικό. Μπορεί να λένε ότι κλαίνει για το παιχνίδι τους αλλά μπορεί να κλαίνε για το διαζύγιό σας. Μάθετε λοιπόν να αναγνωρίζετε τα σημάδια.
Τα παιδιά ξέρουν ότι πονάτε και στεναχωριέστε για αυτό μην λέτε ότι δεν έχετε τίποτα.Καταλαβαίνουν πως κάτι δεν πάει καλά και αν θέλετε μπορείτε να το συζητήσετε. Δεν είναι κακό, γιατί αλλιώς θα ανησυχούν για το τι μπορεί να έχετε.
Ξέρουν πως αυτός ο «φίλος» ή «φίλη» σας δεν είναι απλά φίλος.Αναρωτιούνται πως θα πρέπει να του συμπεριφέρονται και αν θα πρέπει να σας μοιράζονται με αυτό το άτομο ή αν θα πρέπει να νοιάζονται  για αυτό. Μιλήστε στα παιδιά σας. Δεν είναι χαζά. Θα καταλάβουν.
Δεν καταστρέφετε τις ζωές τους.Είναι ένα σημαντικό γεγονός αλλά η ζωή συνεχίζεται. Είναι μια καλή ευκαιρία να έρθετε πιο κοντά στα παιδιά σας και να  δεθείτε ακόμη περισσότερο. Να είστε ειλικρινείς με τα παιδιά σας χωρίς να νιώθετε ενοχές και τύψεις για αυτό που έγινε.
babyradio.gr- Γεωργία Τ.

Η φτώχεια του πνεύματος είναι η μόνη πραγματική φτώχεια.



Ένας φτωχός ρώτησε τον σοφό:”Γιατί είμαι τόσο φτωχός;”

Ο σοφός του απάντησε:”Γιατί δεν έχεις μάθει να δίνεις.”

Ο φτωχός είπε:”Αφού δεν έχω τίποτα να δώσω.

Ο σοφός απάντησε:”Και όμως έχεις κάτι να δώσεις:

-το πρόσωπο, μπορείς να δώσεις στους άλλους ένα χαμόγελο.

-το στόμα, μπορείς να επαινέσεις ή να παρηγορήσεις τους άλλους.

-την καρδιά, μπορείς να “ανοίξεις” την καρδιά σου στους άλλους.

-τα μάτια, μπορείς να κοιτάξεις με τα μάτια της καλοσύνης.

-το σώμα, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να βοηθήσεις τους άλλους.

Επομένως, στην πραγματικότητα δεν είσαι φτωχός, η “φτώχεια” του πνεύματος είναι η πραγματική φτώχεια.

thessalonikiartsandculture.gr / Via

Πηγή: http://www.awakengr.com/2015/06/blog-post_37.html#ixzz3d6opYFtO
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΣΥ ΘΑ ΜΟΥ ΜΑΘΕΙΣ...

...

ΣΧΕΔΟΝ...

Πώς είναι το παιδάκι Αιγόκερως (tη κορη μου..)

Αν το μωράκι σας γεννήθηκε μεταξύ 22 Δεκεμβρίου και 20 Ιανουαρίου, τότε ανήκει στο ζώδιο του ...