Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016

Τα οφέλη του διαβάσματος: Γιατί πρέπει να διαβάζουμε κάθε μέρα


Πότε ήταν η τελευταία φορά που διαβάσατε ένα βιβλίο ή ένα ουσιώδες άρθρο σε ένα περιοδικό; Μήπως οι καθημερινές σας αναγνωστικές συνήθειες επικεντρώνονται μόνο σε tweets και ενημερώσεις του Facebook ή στις οδηγίες χρήσης που αναγράφονται στο κουτί των δημητριακών σας; Αν ανήκετε κι εσείς στους αμέτρητους ανθρώπους που δεν συνηθίζουν να διαβάζουν τακτικά, μπορεί να χάνετε μια σειρά από πολύ σημαντικά οφέλη, μερικά εκ των οποίων παρουσιάζονται στη συνέχεια.
1. Πνευματική διέγερση
Έρευνες έχουν δείξει πως με το να το διατηρεί κανείς το πνεύμα του σε εγρήγορση μπορεί να επιβραδύνει την εξέλιξη (ή πιθανότατα να αποτρέψει) του Alzheimer και της άνοιας, καθώς κρατώντας ενεργό τον εγκέφαλο αποτρέπει κανείς την απώλεια δύναμης από αυτόν. Όπως συμβαίνει με οποιονδήποτε άλλο μυ του σώματος έτσι και ο εγκέφαλος χρειάζεται άσκηση για να παραμείνει δυνατός και υγιής. Οπότε «use it or lose it»!
2. Μείωση του άγχους
Ανεξάρτητα από το πόσο stress μπορεί να έχετε στη δουλειά ή στις διαπροσωπικές σας σχέσεις ή σε αναρίθμητα άλλα καθημερινά θέματα που προκύπτουν, όλα μπορούν να ξεχαστούν αν χαθείτε στις σελίδες μιας εξαιρετικής ιστορίας. Ένα καλογραμμένο μυθιστόρημα μπορεί να σας μεταφέρει σε άλλες χώρες, σε μαγικά βασίλεια, ενώ ένα ευχάριστο άρθρο που θα κερδίσει την προσοχή σας μπορεί να διώξει τις εντάσεις και σας βοηθήσει να χαλαρώσετε.
3. Γνώση
Όλα όσα διαβάζετε γεμίζουν το μυαλό σας με νέες πληροφορίες και δεν ξέρετε πότε μπορεί να σας χρειαστούν στην πράξη. Όσο πιο πολλές γνώσεις έχετε, τόσο πιο εξοπλισμένοι είστε για να αντιμετωπίσετε όποια πρόκληση ανακύψει. Επιπροσθέτως, σκεφτείτε πως ό,τι κι αν σας συμβεί – να χάσετε τη δουλειά σας, τα χρήματά σας, τα υπάρχοντά σας – τις γνώσεις σας δεν θα μπορέσει να σας τις πάρει κανείς.
4. Διεύρυνση του λεξιλογίου
Όσο περισσότερο διαβάζετε, τόσο περισσότερες λέξεις μαθαίνετε, λέξεις που αναπόφευκτα θα βρουν το δρόμο τους και θα ενσωματωθούν στο καθημερινό σας λεξιλόγιο. Η ευφράδεια λόγου και το πλούσιο λεξιλόγιο είναι χρήσιμα σχεδόν σε κάθε επάγγελμα και το να γνωρίζει κανείς ότι μπορεί να μιλήσει με άνεση και αυτοπεποίθηση, αποτελεί μια τεράστια ώθηση στην αυτοεκτίμησή του. Θα μπορούσε να σας βοηθήσει ακόμη και στην καριέρα σας, αφού οι διαβασμένοι και με γνώσεις σε ποικίλα θέματα άνθρωποι, καθώς και εκείνοι που κάνουν εξαίρετη χρήση του λόγου τείνουν να κερδίζουν προαγωγές πολύ πιο γρήγορα από τους υπόλοιπους. Το διάβασμα βιβλίων είναι έπειτα ζωτικής σημασίας για την εκμάθηση ξένων γλωσσών αφού με την έκθεση σε λέξεις, μπορείτε να αποκτήσετε μεγαλύτερη ευχέρεια στον προφορικό και το γραπτό λόγο στη γλώσσα που σας ενδιαφέρει.
5. Βελτίωση της μνήμης
Όταν διαβάζετε ένα βιβλίο πρέπει να θυμάστε ένα σωρό χαρακτήρες, το υπόβαθρό τους, τις φιλοδοξίες τους, την ιστορία, τις αποχρώσεις της, καθώς επίσης τους διάφορους άξονες και τις δευτερεύουσες πλοκές, που υφαίνουν το δρόμο τους μέσα σε κάθε ιστορία. Οι εγκέφαλοι είναι καταπληκτικοί και μπορούν να θυμούνται τόσα πράγματα σχετικά εύκολα. Εξίσου αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός πως κάθε νέα μνήμη σφυρηλατεί νέες συνάψεις (διαδρομές στον εγκέφαλο) και ενδυναμώνει τις ήδη υπάρχουσες, πράγμα που βοηθά στην ανάκληση της βραχυπρόθεσμης μνήμης και επίσης σταθεροποιεί τις ψυχικές διαθέσεις.
6. Ενδυνάμωση κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων ανάλυσης
Σας έχει τύχει να διαβάσετε ποτέ μια φοβερή ιστορία μυστηρίου και να λύσετε το μυστήριο πριν ολοκληρώσετε την ιστορία; Αν ναι, τότε χρησιμοποιήσατε την κριτική σας σκέψη και τις αναλυτικές σας δεξιότητες, συνδέσατε όλα τα στοιχεία και τις λεπτομέρειες και καταλήξατε στη λύση. Αυτές τις δεξιότητες τις χρησιμοποιείτε ακόμη και όταν κάνετε κριτική ή συζητάτε για ένα βιβλίο.
7. Βελτίωση συγκέντρωσης
Όταν διαβάζετε ένα βιβλίο, έχετε όλη σας την προσοχή στραμμένη στην ιστορία – ο υπόλοιπος κόσμος δεν έχει καμιά απολύτως σημασία – και εσείς απορροφάτε και την παραμικρή λεπτομέρεια. Προσπαθήστε να διαβάζετε 15 – 20 λεπτά πριν από τη δουλειά. Θα εκπλαγείτε με το πόσο συγκεντρωμένοι θα είστε με το που φτάσετε στο γραφείο.
8. Καλύτερες δεξιότητες γραφής
Αυτό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη διεύρυνση λεξιλογίου. Το στυλ γραφής άλλων συγγραφέων μπορεί ποικιλοτρόπως να επηρεάσει τη δική σας δουλειά.
Υπάρχει ένα αναγνωστικό είδος για κάθε άνθρωπο και είτε σας αρέσει η κλασική λογοτεχνία, η ποίηση, οι βιογραφίες, τα περιοδικά μόδας, τα κείμενα θρησκευτικού ενδιαφέροντος, η νεανική λογοτεχνία ή οι νουβέλες, υπάρχει σίγουρα κάτι εκεί έξω που μπορεί να προσελκύσει την περιέργεια και τη φαντασία σας. Αφήστε στην άκρη για λίγο τον υπολογιστή σας, ανοίξτε ένα βιβλίο και ανανεώστε την ψυχή σας.
Πηγή: LifeHack

10 μυστικά για 10 συγγραφείς της παγκόσμιας λογοτεχνίας

Είναι περίεργο αλλά και αρκετά ενδιαφέρον να μαθαίνουμε πράγματα για τις ζωές των μεγάλων προσωπικοτήτων. Όχι από την σκοπιά της «κλειδαρότρυπας» και του κίτρινου τύπου, αλλά για να μάθουμε πως καταφέρνει κάποιος να ξεχωρίσει. Τι το ξεχωριστό θα πρέπει έχει το πλαίσιο του ώστε να καταφέρει να μεγαλουργήσει στη ζωή του; Ποιο είναι το μυστικό επιτυχίας; Γιατί κάποιοι το βρίσκουν και κάποιοι άλλοι όχι; Υπάρχουν ίσες ευκαιρίες για όλους; Κι αν ναι, μήπως τελικά είναι θέμα οπτικής; Ή μήπως όχι. Όλα αυτά τα ερωτήματα και ακόμα περισσότερα έρχονται να απαντηθούν μαθαίνοντας κάθε φορά κάτι από τις ζωές των μεγάλων ανθρώπων που επηρέασαν και επηρεάζουν τόσο την ανθρωπότητα όσο και τον καθένα από εμάς.
Θέλετε λοιπόν να μάθετε για τις ζωές 10 μεγάλων συγγραφέων.
1.Η Αγκάθα Κρίστι η πιο διάσημη συγγραφέας έργων μυστηρίου, γεννήθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου του 1890 ως Μαίρη Κλαρίσα Αγκάθα Μίλερ, στο Ντέβον της Αγγλίας. Μεγάλωσε στο Άσφιλντ, όπου έβγαλε το σχολείο και στη συνέχεια σπούδασε τραγούδι στο Παρίσι. Πριν ασχοληθεί με την συγγραφή των βιβλίων της εργαζόταν ως βοηθός φαρμακοποιού στην αεροπορία, την περίοδο του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. Με μία πρώτη ματιά θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς τι σχέση έχει η συγγραφή βιβλίων με την εμπειρία της στο φαρμακείο; Κι όμως, για την ίδια μεγάλη, αφού αξιοποίησε τις γνώσεις που αποκόμισε εκεί στα έργα της. Μην ξεχνάτε πως τα δηλητήρια είχαν εξέχουσα θέση στην πλοκή πολλών μυθιστορημάτων της. Εκτός από 66 μυθιστορήματα και άλλες 15 συλλογές διηγημάτων η Αγκάθα Κρίστι έγραψε έξι ακόμη ρομαντικά μυθιστορήματα με το όνομα MaryWestmacott. Αυτό όμως δεν ήταν το μοναδικό της ψευδώνυμο: αρχικά είχε υποβάλλει τα έργα της με το ψευδώνυμο «Monosyllaba». Η Αγκάθα Κριστι εζησε μια ζωη γεμάτη, έντονη, και ταξίδεψε σε πολλές χώρες. Το μυστήριο κυριαρχούσε τόσο στη ζωή της όσο και στα βιβλία της. Για του λόγου το αληθές αξίζει να σημειωθεί πως περίπου το 1926 η Αγκάθα Κρίστι είχε εξαφανιστεί για 11 συνεχόμενες μέρες. Ήταν η περίοδος που είχε χάσει τη μητέρα της και έμαθε πως ο άντρας της την απατά. Στις 3 Δεκεμβρίου του 1926 η Αγκάθα φίλησε την κόρη της για καληνύχτα, μπήκε στο αυτοκίνητό της και έφυγε. Το αυτοκίνητό της βρέθηκε μερικά μίλια μακριά, όμως εκείνη δεν ήταν πουθενά. Όπως καταλαβαίνετε οι φήμες είχαν οργιάσει. Εκείνη εντοπίστηκε σώα και αβλαβής περίπου 10 ημέρες μετά σε ένα ξενοδοχείο με σπα στο Harrogate. Το δωμάτιο του ξενοδοχείου πάντως το είχε κλείσει στο όνομα της ερωμένης του συζύγου της.
2.Ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι μια κορυφαία μορφή της παγκόσμιας λογοτεχνίας.  Γεννήθηκε στη Μόσχα στις 11 Νοεμβρίου το 1821. Ο πατέρας του ήταν γιος κληρικού, και δεν ήταν αριστοκράτης. Σύμφωνα με την παράδοση της εποχής θα έπρεπε να γίνει και αυτός κληρικός. Παρόλα αυτά δεν έγινε και μάλιστα από προτροπή και των γονιών τους, αφού τα ενδιαφέροντα του Ντοστογιέφσκι περιστρέφονταν γύρω από την λογοτεχνία και τη θρησκεία. Οι γονείς του Ντοστογιέφσκι επέμεναν να τον εγγράψουν σε ηλικία 15 χρονών στη σχολή για μηχανικούς του ρωσικού στρατού. Παίρνοντας τα πτυχίο του, ο συγγραφέας έπιασε δουλειά ως μηχανικός όμως στον ελεύθερο χρόνο του ασχολούνταν με τη μετάφραση λογοτεχνικών έργων από τα γαλλικά στα ρώσικα. Μεταξύ μας καλύτερα που ακολούθησε αυτό ήθελε γιατί μας άφησε μία ανεκτίμητη λογοτεχνική κληρονομιά.
3.Ο Γουίλιαμ Μπάροουζ, ο γνωστός Αμερικανός νοβελίστας, δοκιμιογράφος, κριτικός, ζωγράφος έκανε απεντομώσεις στο ξεκίνημά του. Το ξέρουμε, ακούγεται περίεργο, όμως οι δυνατότητες επαγγελματικής απασχόλησης το 1942 στο Σικάγο ήταν περιορισμένες. Και τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα για τον Γουίλιαμ Μπάροουζ καθώς είχε απολυτήριο από τον στρατό λόγω προβλημάτων ψυχικής υγείας. Η εμπειρία αυτή του Μπάροουζ πάντως έπιασε τόπο αφού ήταν η βάση για τη συγγραφή του έργου του «Ο Απολυμαντής». Ο Γουίλιαμ Μπάροουζ επηρέασε τους πάντες και τα πάντα. Επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε την τέχνη, επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τη ζωή. Επηρέασε το γράψιμο, την εικαστική έκφραση, τον κινηματογράφο, το ροκ. Ανακάτεψε την τράπουλα ξανά. Ανέτρεψε τα δεδομένα.
4.Ο Άρθουρ Κόναν Ντόιλ ήταν γιατρός. Κι όμως ο γνωστός Σκοτσέζος δημιουργός των ιστοριών του ντετέκτιβ-σύμβουλου Σέρλοκ Χολμς ήταν γιατρός στο επάγγελμα, ο οποίος περνούσε την ώρα του ανάμεσα στα ραντεβού με τους ασθενείς του πλέκοντας ιστορίες. Οι ιστορίες του θεωρήθηκαν σημαντική καινοτομία για το πεδίο συγγραφής αστυνομικών μυθιστορημάτων.
5.Ο Κουρτ Βόνεγκατ πέρασε από διάφορα επαγγέλματα. Ο συγγραφέας του «Σφαγείο Νούμερο 5»  μετά το τέλος της στρατιωτικής του θητείας, δούλεψε ως αθλητικογράφος, εκπρόσωπος Τύπου, διαφημιστής, καθηγητής και έμπορος αυτοκινήτων. Ως συγγραφέας τα κατάφερε καλύτερα. Τα έργα του αναμειγνύουν τη σάτιρα, τη μαύρη κωμωδία και την επιστημονική φαντασία. Ήταν επίσης γνωστός για τις ανθρωπιστικές του πεποιθήσεις.
6.Η Χάρπερ Λι δούλεψε ως ταξιδιωτική πράκτορας. Όταν η Χάρπερ Λι μετακόμισε στη Νέα Υόρκη με σκοπό να γίνει συγγραφέας ήταν μόλις 23 ετών, κάτοχος πτυχίου νομικής από το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, και άφραγκη. Για να ζήσει λοιπόν, έπιασε δουλειά ως ταξιδιωτική πράκτορας για την Eastern Airlines και την BOAC («προκάτοχο» της British Airways). Η σχετική σταδιοδρομία της διήρκεσε ευτυχώς μόνο επτά χρόνια –η κυκλοφορία του «Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια» την απάλλαξε από τις οικονομικές σκοτούρες. Μάλιστα, το 1957 όταν υπέβαλε το χειρόγραφο στον εκδοτικό οίκο Λίπινκοτ, απ’ όπου της απάντησαν ότι το μυθιστόρημά της έμοιαζε με μια σειρά χαλαρά συνδεδεμένων διηγημάτων. Πέρασε τα δυόμισι επόμενα χρόνια ξαναγράφοντας το βιβλίο, το οποίο, όταν εκδόθηκε τελικά το 1960, απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, κέρδισε τοΒΡΑΒΕΙΟ Πούλιτζερ και χιλιάδες ενθουσιώδεις αναγνώστες.
7.Ο Τζον Γκαλσγουόρθι ασχολήθηκε με τη δικηγορία. Σύντομα όμως την εγκατέλειψε για να ασχοληθεί με τη ναυτιλιακή οικογενειακή επιχείρηση και άρχισε να ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο. Στη διάρκεια αυτών των ταξιδιών έκανε τη γνωριμία του με τον Τζόζεφ Κόνραντ ο οποίος δούλευε ως ναυτικός και έτσι ξεκίνησε μια μεγάλη φιλία.
8. Ο Ρόμπερτ Φροστ  είναι ο Αμερικανός ποιητής που βραβεύτηκε τέσσερις φορές με Πούλιτζερ. Ευτυχώς, που σε νεαρή ηλικία παράτησε τα σχέδια για μια οικονομικά αποδοτική καριέρα και ασχολήθηκε με τη διδασκαλία. Το 1894 πούλησε το πρώτο του ποίημα, My Butterfly, στην εφημερίδα The Independent για δεκαπέντε δολάρια.
9. Ο Τζόζεφ Χέλερ αποφοίτησε από το σχολείο το 1941 ο Χέλερ δούλεψε για ένα διάστημα ως βοηθός σιδερά πριν καταταγεί στην αεροπορία. Μετά το τέλος του πολέμου ο Χέλερ σπούδασε αγγλική φιλολογία και στράφηκε στη διδασκαλία και, στη συνέχεια, στη διαφήμιση. Eυτυχώς, ήταν ασχολίες που του άφηναν το περιθώριο ελεύθερο για τη συγγραφή των βιβλίων του.  Το έργο του Catch 22 πρωτοκυκλοφόρησε το 1961. Το βιβλίο απέκτησε φανατικούς οπαδούς, πολύ πριν χαρακτηριστεί κλασικό έργο της αμερικανικής λογοτεχνίας. Μέχρι σήμερα έχει πουλήσει 10 εκατ. αντίτυπα μόνο στις ΗΠΑ. Ο Χέλερ βάσισε τη νουβέλα του σε προσωπικές του εμπειρίες, στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β” Παγκοσμίου Πολέμου. Ήταν πιλότος βομβαρδιστικού και είχε εκτελέσει 60 αποστολές πάνω από την Ιταλία. Στο τέλος του πολέμου απολύθηκε με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού.
10.Ο Τζέιμς Τζόυς ένας από τους κορυφαίους λογοτέχνες του 20ου αιώνα. είχε σινεμά. Ιρλανδός στην καταγωγή του και ένας ακόμη από τους συγγραφείς της παγκόσμιας λογοτεχνίας που κεντρίζει το ενδιαφέρον μας. Είναι γνωστός για το συγγραφικό του έργο «Οδυσσέα». Ο εν λόγω συγγραφέας κατέχει ρεκόρ αλλαγών σταδιοδρομίας. Πιανίστας, τραγουδιστής, όμως το πιο ωραίο είναι πως είχε το δικό του cinema μαζί με τη σύντροφό του Νόρα Μπάρνακλ. Το 1909 στο Δουβλίνο, ίδρυσαν την πρώτη κινηματογραφική αίθουσα, The Volta. Δυστυχώς, όμως τα πράγματα δεν πήγαν καλά και εγκατέλειψαν σύντομα τόσο το Δουβλίνο όσο και την επιχείρησή τους.

Άκου ανθρωπάκο / Βίλχελμ Ράιχ

Το ευρέως γνωστό Άκου ανθρωπάκο (εκδόσεις Μίνωας, 2014) του Βίλχελμ Ράιχ είναι ένας διάλογος που δημιουργεί ο συγγραφέας με τον μικρό «ανθρωπάκο» που κρύβουμε όλοι μέσα μας, ανατρέχοντας σε διαφορετικούς τόπους και χρόνους που μπορεί να έχουμε συναντηθεί μαζί του.

Άκου ανθρωπάκο
Σίγουρα θα έχετε ακούσει για αυτό το βιβλίο στα πηγαδάκια των φίλων, είναι ένα βιβλίο που είναι γραμμένο με γλώσσα απλή που μπορεί όμως να «ξυπνήσει» τον αναγνώστη από την πρώτη του σελίδα… γιατί ένα μόνο είναι σίγουρο: Αυτό τον ανθρωπάκο κάπου τον έχουμε συναντήσει.
Το Άκου ανθρωπάκο μπορεί να είναι η αφορμή να αναρωτηθούμε για τα λάθη της ζωής μας, τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε, καθώς είναι ικανό να μας αντικατοπτρίσει μια γκάμα προβολών μας που μπορεί να ακούν στις λέξεις μικροπρέπεια και δειλία. Ποιο είναι το επόμενο βήμα; Είναι να ανακαλύψουμε τι μπορεί να σημαίνουν αυτές οι λέξεις…
Αυτός ο ανθρωπάκος μπορεί να πάψει να είναι μικρός; Πώς μπορεί να μεγαλώσει;
Ο συγγραφέας, στο πρώτο μέρος του βιβλίου, αναλύει και φέρνει στην επιφάνεια τον δειλό και κακό ανθρωπάκο που κρύβουμε σε κάθε έκφανση της καθημερινότητάς μας. Μας μιλάει όμως και για την ευθύνη που έχουμε ως είδος απέναντι στην ανθρωπότητα: Μαθαίνουμε ή μάλλον θα έπρεπε να έχουμε ατομική ευθύνη στη ζωή μας, γιατί μόνον όταν έχουμε συναίσθηση είμαστε έτοιμοι για να βγούμε από τον μικρό ανθρωπάκο μας.
«Φωνάζεις επειδή φοβάσαι»
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να απορρίπτουμε ό,τι λειτουργεί εις βάρος της ανθρώπινης ζωής, όπως είναι η εκμετάλλευση και η βία σε κάθε έναν από τους συνανθρώπους μας, υποστηρίζοντας νόμους που προστατεύουν την ίδια τη ζωή, και πάνω απ΄όλα αντιλαμβάνοντας πως λειτουργεί η φύση… έχοντας με λίγα λόγια την ευθύνη του κόσμου που αποτελούμε αναπόσπαστο μέρος. Μοιάζει εύκολο και αυτονόητο;
Άκου ανθρωπάκο
Ένα από τα πολλά θέματα που επίσης θίγει ο Ράιχ είναι το πώς η κοινωνία μάς κάνει να υποστηρίζουμε απόψεις, κόμματα, καταστάσεις, το ο,τιδήποτε κι ας μην το κατανοούμε, μόνο και μόνο από ντροπή (αχ αυτή η ντροπή!). Ο ανθρωπάκος όμως συνεχίζει απτόητος: διστάζει απέναντι σε οποιαδήποτε πρόκληση και ενώ κατά βάθος αναζητά την ευτυχία, στην ουσία κυνηγάει την ασφάλεια, την ησυχία.
Ο συγγραφέας δε θα μπορούσε να αφήσει και ασχολίαστο το πιο σημαντικό θέμα, που δεν είναι άλλο από την ελευθερία. Η πραγματική ουσία της προσωπικής ανάπτυξης του κάθε ανθρώπου είναι η ελευθερία. Όπως μας είχε πει και ο αγαπητός David Foster Wallace στο βιβλίο Αυτό εδώ είναι νερό (εκδόσεις Κριτική, 2015) η ελευθερία είναι η επιλογή, κι όταν δεν υπάρχει συναίσθηση δεν υπάρχει ούτε επιλογή ούτε ελευθερία.
Τι μας μαθαίνει αυτό το βιβλίο; Το ότι αυτό που χρειαζόμαστε είναι θάρρος και ταπεινότητα για να κοιτάξουμε το μαύρο και το σκοτεινό· να το κατανοήσουμε, να αναλάβουμε ευθύνη και να το αλλάξουμε. Το σκληρό μάθημα που μας δίνει ο Ράιχ βάζει στο μικροσκόπιο όλους μας, που στην προσπάθεια να καλυτερεύσουμε τη ζωή μας, τη σκλαβώσαμε.
Είναι ένα βιβλίο που ο κάθε άνθρωπος θα πρέπει να το πιάσει, να το περιεργαστεί καθώς μας βγάζει από την comfort zone μας και μας οδηγεί να κατανοήσουμε πώς λειτουργούμε και να βοηθήσουμε τους εαυτούς μας, έχοντας όμως υπολογίσει τη μεγάλη εικόνα, που είναι το σύνολο.
Πάνω απ΄όλα το Άκου ανθρωπάκο είναι ένα βιβλίο που μας κατευθύνει να λάβουμε την ευθύνη της δικής μας μοίρας.
Άρα είμαι μικρός;
«Είσαι σπουδαίος, Ανθρωπάκο, όταν δεν είσαι μικρός. Η σπουδαιότητά σου, Ανθρωπάκο, είναι η μοναδική ελπίδα που έχει απομείνει.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας στη σειρά Φάροι ιδεών σε μετάφραση του Αύγουστου Κορτώ. Πολύ ενδιαφέρον και ο πρόλογος του Άρη Δημοκίδη. Σελίδες: 184 |  Τιμή: 10,90€

...

Πώς είναι το παιδάκι Αιγόκερως (tη κορη μου..)

Αν το μωράκι σας γεννήθηκε μεταξύ 22 Δεκεμβρίου και 20 Ιανουαρίου, τότε ανήκει στο ζώδιο του ...