Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Οι καλοί τρόποι που κάθε παιδί πρέπει να γνωρίζει

Η αγενής συμπεριφορά που μπορεί κάποιες φορές να επιδεικνύει το παιδί σας, δεν είναι πάντα σκόπιμη. Είναι πολύ δύσκολο για ένα παιδί να συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι ευγενικό να διακόπτει τους άλλους όταν μιλούν, να σκαλίζει τη μύτη του ή να σχολιάζει άλλους ανθρώπους μεγαλόφωνα. Στην πολυάσχολη καθημερινότητά σας, μπορεί να μην έχετε πάντα χρόνο για να ασχοληθείτε με κάθε απρεπή φράση ή συμπεριφορά του παιδιού. Υπάρχουν, όμως, ορισμένα απαραίτητα μαθήματα καλών τρόπων που πρέπει οπωσδήποτε να διδάξετε το παιδί, αν θέλετε να γίνει ευγενικό, καλό και αγαπητό.
Ποια είναι αυτά;
- Όταν ζητάμε κάτι, λέμε «παρακαλώ».
- Όταν δεχόμαστε κάτι, λέμε «ευχαριστώ».
- Δεν διακόπτουμε τους μεγάλους όταν μιλούν μεταξύ τους, εκτός κι αν πρόκειται για κάτι επείγον. Οι μεγάλοι θα προσέξουν πότε θέλεις να πεις κάτι και θα ανταποκριθούν μόλις τελειώσουν την συζήτησή τους.
- Αν θέλεις να αποσπάσεις την προσοχή κάποιου οπωσδήποτε, ο πιο ευγενικός τρόπος για να διακόψεις την συζήτησή του είναι λέγοντας «με συγχωρείτε».
- Αν έχεις οποιαδήποτε αμφιβολία πριν κάνεις κάτι, ζήτα την άδεια (π.χ. Μπορώ να φάω ένα ακόμα μπισκότο;). Μπορεί να σε γλυτώσει από πολλή στεναχώρια αργότερα.
- Κράτα τις αρνητικές σου σκέψεις και απόψεις για τον εαυτό σου ή για εσένα και τους φίλους σου. Ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται να τις μάθει. (π.χ. Δεν φωνάζουμε στο εστιατόριο: Δεν μου αρέσει καθόλου αυτό το φαγητό!)
Μην σχολιάζεις ποτέ τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των άλλων, εκτός κι αν πρόκειται να τους κολακέψεις γι'αυτά. Στην περίπτωση αυτή τα σχόλια είναι πάντα ευπρόσδεκτα.
- Όταν οι άνθρωποι σε ρωτούν «τι κάνεις;», απάντησέ τους και στην συνέχεια ρώτα τους και εσύ.
- Στο τέλος μιας επίσκεψης στο σπίτι του φίλου σου, θυμήσου να ευχαριστήσεις τους γονείς του που σε φιλοξένησαν και για το πόσο καλά πέρασες.
- Πρέπει να χτυπάς μια κλειστή πόρτα -και να περιμένεις να σου απαντήσουν- πριν μπεις μέσα.
- Όταν τηλεφωνείς στο σπίτι κάποιου, πες πρώτα ποιος είσαι και στην συνέχεια ζήτα να μιλήσεις μαζί του.
- Να είσαι ευγνώμων και να λες «ευχαριστώ» για κάθε δώρο που λαμβάνεις. Αν το δώρο αυτό σου σταλεί ταχυδρομικά, μπορείς να στείλεις και εσύ με τη σειρά σου μία ευχαριστήρια κάρτα σε αυτόν που σου έστειλε το δώρο.
- Ποτέ μην χρησιμοποιείς χυδαίο λεξιλόγιο, ούτε μπροστά σε μεγάλους ούτε μπροστά σε άλλα παιδιά. Οι μεγάλοι το βρίσκουν ενοχλητικό, ενώ τα μικρά παιδιά το επαναλαμβάνουν και γίνονται και αυτά ενοχλητικά με την σειρά τους.
- Μην αποκαλείς τους άλλους με άσχημα ψευδώνυμα. Αφενός τους πληγώνεις, αφετέρου μπορεί να αρχίσουν και εκείνοι να σε αποκαλούν έτσι και χειρότερα.
Μην κοροϊδεύεις κανέναν, για κανέναν λόγο. Τα κοροϊδευτικά σχόλια σε κάνουν να δείχνεις αδύναμος και το να σχηματίζεις συμμορίες εναντίον άλλων είναι κακό.
- Ακόμα κι αν ένα παιχνίδι ή μία παράσταση είναι βαρετά, κάθισε ήσυχα και προσποιήσου ότι ενδιαφέρεσαι. Οι διασκεδαστές ή οι ηθοποιοί κάνουν το καλύτερο που μπορούν και αξίζουν τον σεβασμό σου.
- Αν πέσεις πάνω σε κάποιον (π.χ. καθώς περπατάς στον δρόμο), πες αμέσως «με συγχωρείτε».
Κάλυπτε πάντα το στόμα σου όταν βήχεις ή φτερνίζεσαι και μην σκαλίζεις τη μύτη σου μπροστά σε άλλους.
- Αν, όταν περνάς από μια πόρτα, ακολουθεί για να μπει και κάποιος άλλος, κράτησέ την ανοιχτή και για εκείνον.
- Αν συναντήσεις κάποιον γονιό, κάποιον δάσκαλο ή έναν γείτονα, ο οποίος εκείνη την στιγμή κάνει κάτι (π.χ. μαστορεύει), μπορείς αν θες να προσφέρεις την βοήθειά σου. Αν σου πουν «ναι», μπορεί να σου δοθεί μια καλή ευκαιρία για να μάθεις κάτι καινούργιο.
- Όταν ένας ενήλικας ζητά την βοήθειά σου σε κάτι, πρόσφερέ την χωρίς να γκρινιάζεις.
- Όταν κάποιος σε βοηθά σε κάτι, ευχαρίστησέ τον. Έτσι αυξάνεις τις πιθανότητες να σε βοηθήσει ξανά στο μέλλον. Ακόμα περισσότερο αν το άτομο αυτό είναι π.χ. η δασκάλα σου.
- Να χρησιμοποιείς τα μαχαιροπίρουνα σωστά. Αν δεν γνωρίζεις πώς να το κάνεις ζήτα την βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά.
- Όταν τρώμε όλοι μαζί έξω σε ένα εστιατόριο, ακουμπάμε την πετσέτα μας στα πόδια μας και -όταν χρειάζεται- την χρησιμοποιούμε για να σκουπίσουμε το στόμα μας.
- Μην τεντώνεσαι και σκαρφαλώνεις για να πιάσεις πράγματα πάνω στο τραπέζι. Ζήτα από κάποιον δίπλα σου να στα δώσει.
Πηγή: parents.com
- See more at: http://www.mama365.gr/19904/oi-kaloi-tropoi-poy-kathe-paidi-prepei-na-gnorizei.html#sthash.51LBeqvY.dpuf

Πώς να μεγαλώσετε παιδιά με καλό χαρακτήρα

Όλοι οι γονείς ονειρεύονται πως το παιδί τους θα μεγαλώσει και θα εξελιχθεί σ’ έναν καλό, συμπαθή κι ευγενικό ενήλικα. Πώς, όμως, θα μεγαλώσετε ένα παιδί με καλό χαρακτήρα; Ο Roger Allred εκπαιδευτικός, πατέρας εννέα (!) παιδιών και παππούς είκοσι εγγονιών, έχει πολύτιμες απαντήσεις, βασισμένες στην (ομολογουμένως, τεράστια) εμπειρία του!
«Οι καλοί γονείς θέλουν ένα και μόνο πράγμα: τα παιδιά τους να γίνουν άνδρες και γυναίκες με προσωπικότητα. Να γίνουν άνθρωποι ηθικοί, καλοσυνάτοι και ακέραιοι. Ο καλός χαρακτήρας δεν είναι γονιδιακός! Οι περισσότεροι γονείς θα συμφωνήσουν ότι τα παιδιά τους είναι μεν μοναδικά, αλλά είναι υπό διαμόρφωση. Με άλλα λόγια: υπάρχουν στοιχεία έμφυτα, αλλά και στοιχεία επίκτητα.
Ο χαρακτήρας κάθε ανθρώπου είναι το άθροισμα των επιλογών του. Πρέπει λοιπόν κάθε γονιός, να εκμεταλλευτεί την επιρροή που ασκεί στα παιδιά του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα ακόλουθα, είναι μερικές συμβουλές για να βοηθήσετε το παιδί να παίρνει τις σωστές αποφάσεις, ούτως ώστε να εξελιχθεί σε έναν άνδρα ή μια γυναίκα με… αδαμάντινο χαρακτήρα.

Αναγνωρίστε και επιβραβεύστε την καλή συμπεριφορά

Η κοινωνία διδάσκει στα παιδιά ότι το να κερδίζουν στα αθλήματα είναι σχεδόν το παν. Μάθετε στα παιδιά τι πραγματικά σημαίνει «νίκη». Δείξτε τους ότι είναι νικητές όταν προσφέρουν σε κάποιον τη βοήθειά τους ή όταν επιλέγουν να πουν την αλήθεια, ακόμη κι αν είναι δυσάρεστη. Επιβραβεύστε με θέρμη κάθε καλή επιλογή!

Εξηγήστε τον «νόμο των συνεπειών»

Μια αιώνια αλήθεια είναι ότι μπορείς να επιλέξεις τις πράξεις σου, αλλά δεν μπορείς να επιλέξεις τις συνέπειές τους. Ταυτόχρονα, όλοι οι άνθρωποι έχουν ηθικές αναστολές κι ανησυχίες. Είναι στο χέρι των γονιών να διδάξουν τα παιδιά τους να κάνουν επιλογές τέτοιες, που θα επιφέρουν μόνο καλά αποτελέσματα.

Αφήστε τα να κάνουν επιλογές

Προϋπόθεση των ανωτέρω, είναι να αφήσετε να παιδιά να κάνουν επιλογές. Οι εμπειρίες είναι ο καλύτερος δάσκαλος –μέσα απ’ αυτές το παιδί θα μάθει να αξιολογεί τις επιλογές του. Όπως λέει η γυναίκα μου «Αφήστε το παιδί να κάνει επιλογές. Το να διαλέξεις αταίριαστα ρούχα στα 2 ή στα 3 είναι λογικό». Όσο μεγαλώνουν, υπό την καθοδήγησή σας, θα γίνονται όλο και πιο έμπειρα στη διαδικασία της σωστής επιλογής. Εμπιστευτείτε τα και επιτρέψτε τους να κάνουν λάθη.

Διδάξτε τους τις σωστές αρχές

Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν να ξεχωρίζουν όχι μόνο το καλό από το κακό, αλλά και το καλό από το καλύτερο. Δεν αρκεί να τους μιλήσετε για τις αρχές σας, πρέπει να εμπλουτίσετε την παιδαγωγική διαδικασία με πρότυπα. Γνωρίστε τα παιδιά με ανθρώπους που θεωρείτε σημαντικούς και αξιόλογους ή μιλήστε θετικά για κάποιον κοινό γνωστό σας (την νηπιαγωγό, τον προπονητή τους, κάποιον συγγενή ή γνωστό) που θεωρείτε άρτια και ακέραιη προσωπικότητα.

Γίνετε το σωστό παράδειγμα

Τα παιδιά μιμούνται συμπεριφορές, μικρές συνήθεις και στάσεις ζωής. Η κοινωνία μας είναι πλήρης ατόμων και μικρό-κοινωνιών που επαναλαμβάνουν λάθη που είδαν ή υπέστησαν. Είναι αναγκαίο οι γονείς να έχουν την ωριμότητα να κάνουν το σωστό, ανεξάρτητα με το τι έχουν υποστεί ή βιώσει για χάρη των παιδιών τους!

Μιλήστε τους για τη σημασία του καλού χαρακτήρα

Είναι πολύ σημαντικό το παιδί να κατανοήσει ότι ο καλός χαρακτήρας δεν είναι επιλογή ως προς τον εαυτό του. Είναι καθήκον απέναντι στην οικογένειά του και την κοινωνία. Μιλήστε του με παραδείγματα, πείτε του «Αν ήμουν οξύθυμη και φώναζα συνέχεια, πώς θα ήταν η καθημερινότητά μας;». Εξηγήστε του ότι ένας άνθρωπος γελαστός, ευγενικός και έντιμος είναι χαρά και συνδετικός κρίκος για όλους!
Για να μεγαλώσετε ένα παιδί με καλό, ισορροπημένο χαρακτήρα πρέπει να μπορείτε να το αφήσετε να υποστεί τις συνέπειες των πράξεών του. Με το να σώζετε διαρκώς την κατάσταση, μεγαλώνετε έναν ανεύθυνο ενήλικα. Μην αποκλίνετε από τις αρχές σας και μην σταματάτε να είστε ο άνθρωπος που θέλετε να γίνει το παιδί σας
- See more at: http://www.mama365.gr/21791/pos-na-megalosete-paidia-me-kalo-harakthra.html#sthash.kgIyHl20.dpuf

Έρευνα: Τι επιπτώσεις έχει η γονική γύμνια σε ένα μικρό παιδί;

kids1Πολλές φορές και ασυνείδητα οι περισσότεροι γονείς κυκλοφορούν γυμνοί μπροστά στα παιδιά τους. Είτε γιατί περνούν από το μπάνιο στο δωμάτιο για να ντυθούν, είτε γιατί κάνουν μαζί με τα παιδιά τους μπάνιο, είτε γιατί ζεσταίνονται και κυκλοφορούν με τα εσώρουχά τους. Τι επιπτώσεις όμως έχει η γονική γύμνια σε ένα μικρό παιδί;
Αν το παιδί είναι μικρότερο των 3 ​​ετών, είναι μάλλον ακίνδυνη. Τουλάχιστον, αυτό πιστεύουν οι περισσότεροι ψυχίατροι εφήβων, μετά από μελέτες που έγιναν επί του θέματος. Τα πολύ μικρά παιδιά δεν θα προσέξουν τίποτε το περίεργο πάνω σε έναν γονέα που κυκλοφορεί γυμνός στο σπίτι. Το ίδιο ισχύει και για τα μωρά που θηλάζουν, καθώς το να βλέπουν το στήθος της μαμά μας τους είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Οι πιθανότητες είναι οι ίδιες και για ένα παιδί από 2 έως 3 χρονών,καθώς αφού μεγαλώνουν δεν θα μείνουν σαν αναμνήσεις.
Βλέποντας τους γονείς γυμνούς όμως ένα μεγαλύτερο παιδί που είναι πιο περίεργο για το σώμα και την σεξουαλικότητα μπορεί να του προκαλέσει σύγχυση. Ένα παιδί μπορεί να αναρωτηθεί γιατί τα γεννητικά του όργανα διαφέρουν από του γονέα, θα μπορούσε αισθανθεί κατώτερο από τη σύγκριση ή ακόμη και να ζηλέψει. Επίσης θα μπορούσε να το φοβίσει λίγο το μέγεθος και η τριχοφυΐα. Ακόμη η υπερβολική έκθεση θα μπορούσε να το κάνει να νιώσει σεξουαλισμό για αυτό που βλέπει.
Σε μελέτη του Πανεπιστήμιου του Stanford σύμφωνα με το mothersblog.gr διαπιστώθηκε ότι σε περισσότερα από 400 νοικοκυριά στην Καλιφόρνια τα παιδιά «αποκοβόντουσαν» μόνα τους μετά τα 3 έτη. Άρχιζαν να μαθαίνουν το πολιτιστικό πρότυπο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής με αποτέλεσμα τα μικρά αγόρια να σταματούν να πηγαίνουν στις γυναικείες τουαλέτες με τις μαμάδες και τα κορίτσια να μην θέλουν τον μπαμπά να τους κάνει μπάνιο.
Έτσι για το εάν κάνει ή όχι το παιδί να σας βλέπει γυμνούς θα το καταλάβετε και μόνοι σας, όταν αρχίσουν να είναι πιο ντροπαλά με την εμφάνισή τους. Τότε θα είναι η ώρα να σταματήσετε να κυκλοφορείτε γυμνοί μπροστά τους. Και τέλος εάν αντιληφθείτε ότι, μόλις σας δουν χωρίς ρούχα, δείχνουν ντροπή, τότε ντύνεστε χωρίς δεύτερη σκέψη!

Γυμνοί μπροστά στο παιδί: Μέχρι πότε;

Αφήνετε το παιδί σας να μπει στο μπάνιο όταν είστε μέσα; Του επιτρέπετε να κοιτάζει πίσω από την κουρτίνα όταν λούζεστε; Και τι γίνεται κάθε φορά που αλλάζετε ρούχα –κλειδώνετε; Όσους γονείς έχω ρωτήσει, τόσες διαφορετικές απαντήσεις έχω πάρει για το συγκεκριμένο θέμα.
Στο σπίτι του φίλου μου του Γιώργου μικροί-μεγάλοι κυκλοφορούν γυμνοί, όποτε το επιθυμούν, ενώ ο ίδιος δεν έχει κανένα πρόβλημα να βρεθεί κάτω από τη μεγάλη ντουζιέρα τους με την 6 ετών κόρη του. «Εγώ έτσι μεγάλωσα και έτσι θέλω τα παιδιά μου να μάθουν: Δεν ντρεπόμαστε για το σώμα μας. Δεν κρυβόμαστε. Γιατί να μένει, δηλαδή, με την περιέργεια ένα κορίτσι για το πώς είναι το ανδρικό όργανο; Πλέον, στην κόρη μου δεν κάνει καμία εντύπωση είτε βλέπει εμένα είτε την μητέρα της γυμνή», μου είπε ο Γιώργος.
Για άλλους γονείς κάτι τέτοιο ακούγεται εξωφρενικό. Η Εύη, για παράδειγμα, μου έχει πει ότι κλειδώνουν τις πόρτες των μπάνιων κάθε φορά που εκείνη ή άνδρας της είναι μέσα, ενώ πολλοί είναι οι γονείς που δεν θέλουν τα παιδιά να τους βλέπουν ούτε με τα εσώρουχα.
Ζητήσαμε από την ψυχολόγο κ. Γώγα Κυριακίδου την γνώμη της ως προς το τι είναι «σωστό» αναφορικά με το θέμα της γυμνότητας των γονιών μπροστά στο παιδί.
«Πρόκειται για μία αρκετά αμφιλεγόμενη κατάσταση: Κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν επηρεάζει το παιδί η εμφάνιση των γονιών τους όταν κυκλοφορούν γυμνοί και ότι αυτό βοηθάει το παιδί να συμφιλιωθεί με το δικό του σώμα και να μην αισθάνεται ντροπή γι'αυτό, και άλλοι ότι από μία ηλικία και μετά η έκθεση του παιδιού σε αυτή την συμπεριφορά μπορεί να του δημιουργήσει προβλήματα.
»Κατά την γνώμη μου, το να μας βλέπει το παιδί μας σε μικρή ηλικία γυμνούς και να γνωρίζει το ανθρώπινο σώμα χωρίς ταμπού και αναστολές θεωρώ ότι είναι κάτι φυσιολογικό για την ανάπτυξή του. Από την άλλη η υπερβολική επίδειξη του γυμνού μπορεί να μπλοκάρει το παιδί και να έχει αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θα θέλαμε.
»Ένας καλός οδηγός είναι η συμπεριφορά του ίδιου του παιδιού: Αν το παρατηρούμε και προσέχουμε την συμπεριφορά του μπορεί να είναι ο καλύτερος οδηγός για την δική μας συμπεριφορά.»

«Ανεπιθύμητες εισβολές»

Παλαιότερα είχα ακούσει μία μαμά να παραπονιέται ότι έχει «πιάσει» τον 8 ετών γιο της να επιδεικνύει το μόριό του σε μία παρέα φίλων του. Αναρωτιόταν αν έχει κάνει κάτι λάθος –αν, για παράδειγμα, δεν πρέπει ο μικρός να βλέπει τον μπαμπά του γυμνό. Από την άλλη, η λίγο μεγαλύτερη κόρη της κλειδώνεται πάντα στο δωμάτιό της, όποτε θέλει να αλλάξει ρούχα.
«Γενικά το παιδί από μία ηλικία, περίπου στην προεφηβική περίοδο, εμφανίζει κάποια σημάδια συστολής, η οποία είναι μία φυσική αντίδραση, προφύλαξης του σώματός του και παράλληλα για καθετί που θεωρεί καθαρά προσωπικό (συρτάρια, ημερολόγια, τσάντες). Αρχίζει, δηλαδή, να αντιλαμβάνεται τον προσωπικό του χώρο -σωματικό και ψυχικό- και έχει την ανάγκη να τον προφυλάξει από οποιαδήποτε 'ανεπιθύμητη εισβολή'», εξηγεί η κ. Κυριακίδου και συμβουλεύει: «αν το δούμε σαν σημάδι μιας φυσικής ανάγκης του ανθρώπου για αυτοσεβασμό και εσωτερικότητα, θα κατανοήσουμε ότι από αυτή την στιγμή το παιδί δεν θα ήθελε να βλέπει και τους άλλους (γονείς, αδέλφια, συγγενείς κ.ο.κ) γυμνούς».
Γι'αυτό είναι απαραίτητο για το παιδί, καθώς μεγαλώνει, όταν ντύνεται να κλείνει την πόρτα του δωματίου του ή όταν είναι στο μπάνιο να μην εισβάλουμε χωρίς να κτυπήσουμε την πόρτα, συμπληρώνει η ίδια. Ας ρωτήσουμε έξω από την πόρτα αυτό που θέλουμε. «Το να μένει η πόρτα του δωματίου του παιδιού κλειστή είναι δείγμα σεβασμού στην προσωπικότητα και στις επιλογές του. Η ανησυχία των γονιών και οι ανοιχτές πόρτες υποδηλώνουν ανάγκη ελέγχου και έλλειψη εμπιστοσύνης στο παιδί αλλά πολύ περισσότερο στον εαυτό τους».
Είναι, βέβαια, αυτονόητο ότι και η δική μας πόρτα θα πρέπει να είναι κλειστή, όταν το παιδί διανύει τη συγκεκριμένη περίοδο, και ότι τα παιδιά θα πρέπει να κτυπούν και να περιμένουν την άδεια για να την ανοίξουν. Αλλά αυτό μαθαίνεται όταν το ακολουθούμε και εμείς.
Και τι γίνεται με τις κατά λάθος εισβολές; Πώς πρέπει ο γονιός να αντιδράσει αν το παιδί του εισβάλλει στο μπάνιο την ώρα που εκείνος σκουπίζεται (ή αντίστροφα); «Καλό είναι να αντιδράσουμε φυσιολογικά χωρίς υπερβολές και αρνητικές αντιδράσεις: Κλείνουμε την πόρτα λέγοντας συγνώμη στο παιδί ή του ζητάμε ευγενικά να βγει εκείνο έξω, αν είμαστε εμείς στο μπάνιο. Είναι ο τρόπος μας και όχι ο λόγος μας στο συγκεκριμένο θέμα που θα βοηθήσει το παιδί να μάθει ό,τι του χρειάζεται για την ζωή του», καταλήγει η ψυχολόγος.
- See more at: http://www.mama365.gr/7324/gymnoi-mprosta-sto-paidi-mehri-pote.html#sthash.VyUp0LB7.dpuf

Παρατηρείστε τα παιδιά σας όσο παίζουν. Υπάρχει λόγος!

magnifier-smaller
Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είχε πει κάποτε πως τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι. Το παιχνίδι δεν είναι απλά για διασκέδαση αλλά βοηθά τα παιδιά να μάθουν τα πάντα για τον κόσμο που τους περιτριγυρίζει.
Μέσα από την αιτία και το αποτέλεσμα, τον πειραματισμό τα παιδιά εξερευνούν το περιβάλλον τους μέσω των αισθήσεών τους και αναπτύσσουν παρατηρητικές ικανότητες . Ακόμη παίζοντας, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να συντονίζονται και αναπτύσσουν σημαντικές ικανότητες και ταλέντα τα οποία είναι απαραίτητα για την ενήλικη ζωή τους.
Το να γίνουν τα παιδιά μας χαρούμενοι και υγιείς ενήλικες απαιτεί σκληρή δουλειά. Επίσης χρειάζεται συγκεκριμένες διαδικασίες και μεθόδους τις οποίες δυστυχώς παραβλέπουμε και δεν λαβαίνουμε σοβαρά υπόψη μας σαν γονείς.
Η σημασία του παιχνιδιού δεν τελειώνει εδώ. Ναι, το ξέρουμε ότι το παιχνίδι είναι διασκεδαστικό για τα παιδιά και πως είναι βασικό για την σωστή ανάπτυξή του παράλληλα όμως ανοίγει και μια πόρτα επικοινωνίας με το παιδί σας σε ένα βαθύτερο επίπεδο. Το να είστε παρόντες κατά την διάρκεια του παιχνιδιού είναι πολύ σημαντικό και δεν εννοούμε να είστε από πάνω του και να το ελέγχετε αλλά να το παρατηρείτε και να συμμετέχετε σε αυτό όποτε χρειάζεται.
Δυστυχώς όμως ο χρόνος είναι ο χειρότερος εχθρός των γονιών όσον αφορά το παιχνίδι. Είναι λογικό να έχετε δουλειές να κάνετε, να έχετε ρούχα να πλύνετε, να κάνετε θελήματα, να καθαρίσετε , να βοηθήσετε τα παιδιά με τα μαθήματά τους, να τα βάλετε για ύπνο και μέσα σε όλα τα άλλα να τα αφήσετε να παίξουν.
Η επικοινωνία μέσα από το παιχνίδι είναι εύκολη αρκεί να το βάλετε σαν κύρια προτεραιότητα. Πρέπει να βρείτε χρόνο ακόμη και αν αυτό σημαίνει πως πρέπει να σηκώνεστε μισή ώρα νωρίτερα ή να τρώτε βραδινό νωρίτερα αρκεί να βρείτε λίγο χρόνο προκειμένου να επικοινωνήσετε με το παιδί σας μέσα από το παιχνίδι.
Το δέσιμο με το παιδί σας γίνεται πιο ισχυρό αρκεί να του δίνετε την πλήρη προσοχή σας. Δεν είναι αρκετό να το σπρώχνετε στην κούνια ενώ μιλάτε στο κινητό σας. Αντί να το πάτε στην παραλία και να πίνετε τον καφέ σας καλό θα ήταν να το βοηθήσετε να φτιάξει ένα κάστρο στην άμμο. Αντί να κάνετε δουλειές αφήστε έστω κάποιες δουλειές για μετά και καθίστε μαζί του όσο παίζει.
Η επικοινωνία έρχεται μέσα από τις δικές σας αντιδράσεις. Ακούστε τα λοιπόν όσο παίζουν και θα εκπλαγείτε από την τεράστια φαντασία τους. Μιλήστε μαζί τους κάντε τους ερωτήσεις και βάλτε τον εαυτό σας στο παιχνίδι και παίξτε με τους δικούς τους κανόνες και όχι με τους δικούς σας. Παρακολουθείστε τα όσο παίζουν, παρατηρήστε τις ικανότητες που αναπτύσσουν και δεν είχατε προσέξει ποτέ , και αποτελέστε το καλό παράδειγμα για τα παιδιά σας.
Προσπαθήστε να εφαρμόσετε τα παραπάνω έστω για δέκα λεπτά την ημέρα και θα δείτε τεράστιες αλλαγές…
babyradio.gr- dr.albert- Μετάφραση: Γκαλίτσιου Μαριάννα

Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Κοκάκια



Υλικά

  • ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ
  • 5 αυγά
  • 1 1/2 ποτήρι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 ποτήρι ζάχαρη
  • 1 φακελάκι μπέικιν πάουντερ
  • ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΕΜΑ
  • 3 1/2 ποτήρια γάλα
  • 6 κουταλιές της σούπας κορν φλάουρ ή καστερ πάουντερ
  • 10 κουταλιές της σούπας ζάχαρη
  • 1 1/2 κουταλιά της σούπας βούτυρο
  • ΓΙΑ ΤΟ ΓΛΑΣΟ
  • 1 πλάκα μαργαρίνη (250 γρ.)
  • 6 κουταλιές της σούπας ζάχαρη άχνη
  • 5 κουταλιές της σούπας κακάο σκόνη
  • 2 κρόκους

Εκτέλεση

  1. Για το παντεσπάνι: χτυπάτε τα ασπράδια σε μαρέγκα. Ανακατεύετε τη ζάχαρη με τους κρόκους για 5', προσθέτετε το αλεύρι στο οποίο έχετε ρίξει το μπέικιν και τέλος τη μαρέγκα και συνεχίζετε να ανακατεύετε με απαλές κινήσεις. Στρώνετε σε ένα ταψί αντικολλητικό χαρί και με ένα κορνέ ετοιμάζετε τις ροζέτες για τη βάση και το καπάκι. Ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200° C για 8'-10' μέχρι να ροδίσουν ελαφρά. Αφήνετε να κρυώσουν. 
  2. Για την κρέμα: σε μια κατσαρόλα βράζετε όλα τα υλικά εκτός από το βούτυρο και ανακατεύετε συνεχώς μέχρι να πήξει η κρέμα. Βγάζετε από τη φωτιά και όπως είναι το μείγμα ζεστό ρίχνετε το βούτυρο και ανακατεύετε μέχρι να λιώσει. Αφήνετε την κρέμα να κρυώσει.
  3. Για το γλάσο: σε μια κατσαρόλα λιώνετε το βούτυρο, το αφαιρείτε από τη φωτιά, ρίχνετε το κακάο ανακατεύετε, συνεχίζετε με τη ζάχαρη άχνη. Αφού έχετε χτυπήσει τα αυγά τα ρίχνετε σιγά - σιγά στο μείγμα βουτύρου και ανακατεύετε ελαφρά. 
  4. Στρώνετε στις μισές ροζέτες μία κουταλιά της σούπας κρέμα. Βουτάτε τις άλλες μισές μέσα στο γλάσο και τις τοποθετείτε σαν καπάκι πάνω από την κρέμα. Βάζετε τα κοκ στο ψυγείο. 

ΣυνταγέςΚιμαδόπιτα με μανιτάρια και χαλούμι Κιμαδόπιτα με μανιτάρια και χαλούμι Κιμαδόπιτα με μανιτάρια και χαλούμι

Κιμαδόπιτα με μανιτάρια και χαλούμι

Υλικά

  • 2 φύλλα σφολιάτα έτοιμη ή σπιτική
  • 300 γρ. αρνίσιος ή μοσχαρίσιος κιμάς
  • 200 γρ.μανιτάρια κομμένα σε φετάκια
  • 2 κρεμμύδια κομμένα σε ροδέλες
  • 2 πράσα κομμένα σε ροδέλες
  • 2/3 του φλιτζανιού του τσαγιού ελαιόλαδο
  • 250 γρ τριμμένο χαλούμι
  • 2 ψητές πιπεριές Φλωρίνης ψιλοκομμένες
  • 2 ντομάτες χωρίς τις φλούδες και τους σπόρους ψιλοκομμένες
  • 100 ml κρασίλευκό ξηρό
  • 2 αυγά βραστά, σφιχτά
  • αλάτι, πιπέρι, δυόσμος

Εκτέλεση

  1. Βράζετε τα κρεμμύδια και τα πράσα σε λίγο νερό 15’ περίπου. Τα στραγγίζετε καλά. Ζεσταίνετε τα 2/3 από το λάδι και σοτάρετε τα μανιτάρια 5΄-6΄. Προσθέτετε τον κιμά και το μείγμα των κρεμμυδιών και πράσων και συνεχίζετε το σοτάρισμα 15’-16’ ακόμη μέχρι να μαλακώσει ο κιμάς και να εξατμισθούν τα υγρά. Αλατοπιπερώνετε. Σβήνετε με το κρασί και βράζετε μέχρι να εξατμισθούν πολύ καλά τα υγρά της γέμισής τους.
  2. Αποσύρετε το προηγούμενο μείγμα από τη φωτιά και του προσθέτετε το δυόσμο, τις πιπεριές, τα αυγά ψιλοκομμένα, το χαλούμι και τις φρέσκες ντομάτες (προσοχή χωρίς υγρά). Ανακατεύετε πολύ καλά.
  3. Σε μια λαδωμένο ταψί τοποθετείτε το ένα φύλλο ζύμης ως βάση και απλώνετε τη γέμιση του κιμά. Καλύπτετε από πάνω με το δεύτερο φύλλο σφολιάτας και το κλείνετε, πιέζοντας με βρεγμένα δάκτυλα γύρω γύρω  για να κολλήσουν τα 2 φύλλα μεταξύ τους. Ψήνετε την πίτα, αφού αλείψετε την επιφάνεια με λάδι, στους 200° C, 40’-45’ μέχρι να ροδίσει:

Κοτόπιτα

Κοτόπιτα

Υλικά  500 γρ. (1 πακέτο) φύλλο κρούστας ή 2 φύλλα ζύμη σφολιάτα 1 κοτόπουλο περίπου 1 ½ κιλό 6 μεγάλα κρεμμύδια, καθαρισμένα, κομμένα σε ροδέλες 2/3 φλιτζανιού φρέσκο βούτυρο, λιωμένο 3 κουταλιές της σούπας μαϊντανός, ψιλοκομμένος 1 ½ φλιτζάνι του τσαγιού κεφαλογραβιέρα τριμμένη (ή 1 φλιτζάνι γραβιέρα και ½ φλιτζάνι φέτα) 4 αυγά και 1 για το άλειμμα του φύλλου (κρούστας) 1 φλιτζάνι του τσαγιού γάλα εβαπορέ αλάτι, πιπέρι. λίγη τριμμένη κεφαλογραβιέρα Εκτέλεση  Βουτυρώνετε ένα ταψί ή τη γάστρα και απλώνετε τις ροδέλες των κρεμμυδιών. Τοποθετείτε πάνω τους το κοτόπουλο, περιχύνετε με λίγο βούτυρο και αλατοπιπερώνετε. Καλύπτετε το ταψί με αλουμινόχαρτο ή σκεπάζετε τη γάστρα με το καπάκι της και ψήνετε στο φούρνο στους 170° C  για 1 ώρα και 15’. Ξεσκεπάζετε το ταψί ή τη γάστρα και αφήνετε το κοτόπουλο να κρυώσει. Ρίχνετε σε μπολ τα κρεμμύδια και το ζουμί τους. Αφαιρείτε την πέτσα, ξεκοκαλίζετε το κοτόπουλο, παίρνετε την ψίχα και την κομματιάζετε. Ανακατεύετε τα κομμάτια του κοτόπουλου με τα κρεμμύδια στο μπολ και προσθέτετε το μαϊντανό, την κεφαλογραβιέρα, το γάλα και τα 4 αυγά χτυπημένα. Αν χρησιμοποιήσετε φύλλο κρούστας: Στρώνετε τα μισά φύλλα κρούστας σε βουτυρωμένο ταψί αλείφοντας το καθένα με βούτυρο και πασπαλίζοντάς το με λίγο κεφαλοτύρι. Απλώνετε πάνω το μείγμα με το κοτόπουλο και τα κρεμμύδια. Ισιώνετε την επιφάνεια με σπάτουλα και σκεπάζετε με τα υπόλοιπα φύλλα, αλείφοντας το προτελευταίο με ένα αυγό χτυπημένο.  Αν χρησιμοποιήσετε ζύμη σφολιάτα: Απλώνετε το ένα φύλλο της ζύμης σε βουτυρωμένο ταψί ως πάτο, πασπαλίζετε με την κεφαλογραβιέρα, αδειάζετε πάνω τη γέμιση και σκεπάζετε με το δεύτερο φύλλο σφολιάτας. Χαράζετε την πίτα σε κομμάτια και ψήνετε για 1 ώρα στους 180° – 200° C μέχρι να ροδίσει. Συμβουλή  Μπορείτε να προσθέσετε στη γάστρα και δυο πατάτες που θα τις κομματιάσετε κι αυτές μες στη γέμιση.

ΣυνταγέςΓιορτινή κρεατόπιτα µε δύο τυριά Γιορτινή κρεατόπιτα µε δύο τυριά Γιορτινή κρεατόπιτα µε δύο τυριά


Γιορτινή κρεατόπιτα µε δύο τυριά


Υλικά

  • 1 πακέτο (2 φύλλα) σφολιάτα
  • βούτυρο λιωµένο για άλειµµα
  • ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΜΙΣΗ
  • 1 κιλό αρνί χωρίς λίπος (από µπούτι κατά προτίµηση)
  • 2 κουταλιές της σούπας βούτυρο
  • 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο
  • 4-5 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
  • 1 φλιτζάνι ζωμό λαχανικών έτοιμο ή σπιτικό
  • 500 γρ. κασερι ή γραβιέρα γλυκιά τριμμένη
  • 2 κουταλιές της σούπας γιαούρτι στραγγιστό
  • 2 κουταλιές της σούπας μαϊντανός ψιλοκομμένος
  • 3 πιπεριές Φλωρίνης (κονσέρβας) κοµµένες σε λωρίδες
  • 3 αυγά ελαφρά χτυπηµένα για τη γέµιση και 1 αυγό για το άλειµµα
  • αλάτι
  • πιπέρι

Εκτέλεση

  1. Προθερµαίνετε το φούρνο στους 180 °C. Ετοιµάζετε τη γέµιση. Κόβετε το κρέας σε µικρά κοµµατάκια. Ζεσταίνετε το βούτυρο µαζί µε το ελαιόλαδο και σοτάρετε τα κρεµµυδάκια. Προσθέτετε το κρέας και συνεχίζετε το σοτάρισµα. Χαµηλώνετε τη φωτιά, προσθέτετε 1 φλιτζάνι ζεστό νερό, τον κύβο λαχανικών, αλάτι και πιπέρι, µισοσκεπάζετε την κατσαρόλα και βράζετε το κρέας για 55’ περίπου, µέχρι να µαλακώσει.
  2. Όταν απορροφηθούν όλα τα υγρά, αποσύρετε τη γέµιση από τη φωτιά, την αφήνετε να κρυώσει λίγο και την αναµειγνύετε µε το κασέρι (ή τη γραβιέρα), το κατίκι (ή το γιαούρτι), το µαϊντανό και τα αυγά. Ανακατεύετε καλά.
  3. Απλώνετε το ένα φύλλο σφολιάτας σε βουτυρωµένο στρογγυλό ταψί. Ρίχνετε µέσα τη γέµιση µε το κρέας µε τέτοιο τρόπο ώστε να σχηµατίζει ένα λοφάκι και απλώνετε τις πιπεριές ώστε να καλύψουν τη γέµιση. Τη σκεπάζετε µε το δεύτερο φύλλο. Στολίζετε την πίτα µε κορδόνι που θα φτιάξετε µε τα περισσεύµατα της σφολιάτας. Αλείφετε µε βούτυρο και αυγό και την ψήνετε στο φούρνο για 35’-40’ περίπου, µέχρι να ροδίσει.

ΔΥΟ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ της Κούλας Αδαλόγλου

ΔΥΟ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ της Κούλας Αδαλόγλου
ΑΡΑΓΕ;
Την έφερε από την Αμερική μαζί του, όταν γύρισε στην Ελλάδα. Μολονότι άφηνε τα δικά της ενδιαφέροντα εκεί και μια δρομολογημένη κατάσταση. Και δεν ήταν τα δύο παιδιά ή η καλή δουλειά του άντρα της, ήταν η αγάπη. Έστησε στη Θεσσαλονίκη μια γκαλερί, γρήγορα πήγε πολύ καλά. Το μάτι της διέκρινε αμέσως το ιδιαίτερο, ζωγράφιζε και η ίδια.
Σαράντα χρόνια μαζί. Η αρρώστια της σαν κεραυνός. Η εξέλιξή της δύσκολη. Την έχασε. Χάθηκε ο κόσμος. Τα παιδιά τους στην Αμερική, αλλά και εδώ να ήταν...
Με τη διοίκηση του πανεπιστημίου ασχολιόταν πάντα. Μετά τον χαμό της όμως έπεσε με τα μούτρα. Έτσι σκότωνε τον χρόνο του. Όλη μέρα στο γραφείο. Τα μαθήματα, η έρευνα και, επιπλέον, η διοίκηση της σχολής. Εργασιοθεραπεία, έλεγαν οι συνάδελφοι. Απόγνωση, έλεγαν οι φίλοι.
Συχνά πήγαιναν μετά τις εκλογές μελών διδακτικού προσωπικού ή ύστερα από συνεδριάσεις σε γνωστή ταβέρνα της Μελενίκου, στέκι εδώ και χρόνια των πανεπιστημιακών. Ψαρικά συνήθως και τσιπουράκι ή κρασί χύμα. Κάποια στιγμή οι άλλοι έφευγαν. Άντε, ώρα για ξεκούραση, του έλεγαν. Πάντα δήλωνε πως θα μείνει λίγο ακόμη. Και πάντα, πριν καλά καλά φύγουν, είχε παραγγείλει ένα ποτήρι ουίσκι.
Στην αρχή τούς παραξένευε πολύ το επιπλέον ποτό, πόσο μάλλον που ήταν αταίριαστο με το προηγούμενο κλίμα. Με τον καιρό αποδέχτηκαν την παραξενιά του, αλλά ανησυχούσαν για την ποσότητα που αύξανε. Όταν ζητούσε ένα νεροπότηρο με το ποτό του, τότε κατάλαβαν πως αυτοκαταστρεφόταν. Κάθε προσπάθεια να τον μεταπείσουν στάθηκε μάταιη...
Καλπάζουσα η περίπτωση της κακοήθειας που τον βρήκε. Έφυγε σε ένα εξάμηνο. Να τη συναντήσει, με όποιον τρόπο γίνεται αυτό, όταν σταματά να υπάρχει εδώ η φθαρτή μας ύλη... Θα φέγγουν άραγε εκεί τα μάτια της; λένε πως ήταν μια από τις τελευταίες φράσεις που είπε.
ΝΑ ΜΕ ΚΟΙΤΑΣ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ
Με την κρίση γύρισαν πολλοί στο χωριό. Νέοι αλλά και μεγαλύτεροι, εργένηδες και οικογένειες, αρκεί να είχαν μια βάση, μια μαγιά, να ασχοληθούν με κάτι. Γύρισε κι αυτός. Χρόνια στην Αθήνα, δουλειές από δω κι από κει, και φυλακή είχε κάνει. Για μικροκλοπές, και μαχαιρώματα ένα βράδυ σε σκυλάδικο. Όχι φόνο, αλλά τραυματισμούς σε επίδειξη «ανδρισμού».
Στο χωριό είχε το πατρικό του, λίγα χωραφάκια, αγόρασε και μερικά ζώα, πρόβατα. Το έσιαξε το πατρικό, το πιο πολύ μόνος του, φρόντισε τα λουλούδια, φύτεψε δέντρα και κήπο. Μαζί του έφερε την Αννιώ, έτσι τη φώναζε. Κοντή και στρουμπουλή, ούτε και στην πρώτη νιότη της, σε συνοικία των Αθηνών φρόντιζε τους αδερφούς της και τη μάνα, άβγαλτη θα την έλεγες. Του σπιτιού, αυτό ήθελε, της ξηγήθηκε, άκουσε, εγώ έχω δει κι έχω τραβήξει πολλά, τώρα θέλω να ησυχάσω, σ' αγαπώ, θα 'χεις όλα τα καλά, να με κοιτάς στα μάτια μόνο θέλω. Κι επειδή σαν ποτάμι ορμούσε πάνω της κι αυτή ήταν άμαθη, μη φοβάσαι, της είπε, θα σου μάθω να ταιριάζουμε και στην αγάπη.
Ο Ηλίας έμενε από «πάνω», δηλαδή από το επάνω μέρος του δρόμου, σχεδόν απέναντί τους. Λιας ή Λιάρας για τους χωριανούς, μονόχνοτος, ποτέ δεν παντρεύτηκε. Καμιά δεν τον ήθελε, άξεστος και περίεργος. Τακτικός τρόφιμος στα μπορντέλα της περιοχής, όποτε έφερναν καμιά ξένη τον τελευταίο καιρό, το όνομα του Λιάρα μέσα στα πρώτα, και στην ιστορία με μια ανήλικη είχε ακουστεί.
Κόπηκε το νερό, δεν μπορούσε να δουλέψει, βλαστήμησε και γύρισε πολύ νωρίτερα από τα χωράφια. Την είδε να βγαίνει ξαναμμένη από του Λιάρα το σπίτι. Χωρίς δεύτερη κουβέντα, ανέβηκε και του είπε να έχει εξαφανιστεί ως το βράδυ και να μην ξαναφανεί στο χωριό. Όσο για την Αννιώ... Να μου ζητούσε συγγνώμη, να με κοιτούσε στα μάτια, να 'πεφτε στα γόνατα να τη συγχωρέσω. Αλλά αυτή σχεδόν χαμογελώντας, «ε, κι εγώ άνθρωπος είμαι», μου είπε, «ξέρεις εσύ», και το χειρότερο, πήγε να μου κάνει τσαλίμια, από τα ερωτικά κόλπα που εγώ της είχα μάθει, να με μεθύσει, να με ρίξει. Τι λες, κυρά μου;
Απ' τα μαλλιά την έσυρε στην κουζίνα, άρπαξε το κουζινομάχαιρο, αλλά την τελευταία στιγμή σταμάτησε, το χέρι του πάγωσε. Φύγε, της είπε, μη με ξαναπιάσει η τρέλα μου.
Μόνος και κακορίζικος, σκοτεινός, λίγο στα χωράφια και πολύ στο ταβερνείο το βράδυ, γυρίζει τύφλα. Τρεκλίζοντας μονολογεί, σχεδόν ακατάληπτα, γι' αυτήν που τον πρόδωσε και που ο ίδιος την ξέβγαλε στον έρωτα.
Γυναίκα δεν ξαναφάνηκε στο σπίτι του, ούτε στα μάτια του.
[Τα σύντομα διηγήματα ανήκουν στην –υπό διαμόρφωση– ευρύτερη ενότητα Δοκίμια Καθημερινότητας.]
Εικαστικό: ατελιέ diastixo.gr ©

ΣυνταγέςΠατάτες ογκρατέν με κεφαλογραβιέρα και κασέρι Πατάτες ογκρατέν με κεφαλογραβιέρα και κασέρι Πατάτες ογκρατέν με κεφαλογραβιέρα και κασέρι

Πατάτες ογκρατέν με κεφαλογραβιέρα και κασέρι


Πατάτες ογκρατέν με κεφαλογραβιέρα και κασέρι



Υλικά

  • πατάτες: 7 - 8 κομμένες σε ροδέλες
  • κεφαλογραβιέρα: 400 γρ. τριμμένη
  • κασέρι: 200 γρ. τριμμένο
  • κρεμμύδι: 1 ψιλοκομμένο
  • βούτυρο: 90 γρ.
  • σκόρδο: 1 σκελίδα, κομμένη στη μέση
  • κρέμα γάλακτος 30%: 300ml
  • γάλα: 200ml
  • αυγά: 3
  • μουστάρδα: 1 κουταλιά της σούπας
  • αλάτι: όσο θέλετε
  • πιπέρι: φρεσκοτριμμένο

Εκτέλεση

  1. Ζεσταίνετε τα 2/3 από το βούτυρο σε μια κατσαρόλα και σοτάρετε το κρεμμύδι μέχρι να μαραθεί. Προσθέτετε τις πατάτες και συνεχίζετε το σοτάρισμα για 4’ - 5’, αναποδογυρίζοντας τις πατάτες με ξύλινη σπάτουλα -προσεκτικά, για να μη χαλάσει το σχήμα τους.
  2. Απλώνετε το μισό από το σοταρισμένο μείγμα σε ταψάκι που έχετε πρώτα τρίψει με το σκόρδο και κατόπιν βουτυρώσει. Σκορπίζετε την κεφαλογραβιέρα και αλατοπίπερο και ανακατεύετε ελαφρά. Απλώνετε μια δεύτερη στρώση πατάτες και σκορπίζετε από πάνω το κασέρι.
  3. Χτυπάτε την κρέμα γάλακτος με το γάλα, τα αυγά και τη μουστάρδα και περιχύνετε το φαγητό. Σκορπίζετε το υπόλοιπο βούτυρο σε κομματάκια. Ψήνετε στο φούρνο στους 200 °C για 50’, μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια.

Mix & Match

Μαγειρεμένες με αυτόν τον πληθωρικό τρόπο, οι πατάτες μάς προδιαθέτουν για μπίρα. Όμως μια μπίρα πλούσια, με άφθονα αρώματα και στρογγυλό σώμα, με γεύση μεστή που θα γεμίσει το στόμα και με χρώμα στις ανοιχτές αποχρώσεις του μελιού. Ιδανικές γι’ αυτήν την περίσταση είναι οι μοναστηριακές μπίρες.




Πατάτες ογκρατέν με κεφαλογραβιέρα και κασέρι

Ευθεία αμφισβήτηση του Βαρουφάκη από τον Λαπαβίτσα -Αφήνει αιχμές, δείχνει δυσφορία Πηγή: Ευθεία αμφισβήτηση του Βαρουφάκη από τον Λαπαβίτσα -Αφήνει αιχμές, δείχνει δυσφορία

Ευθεία αμφισβήτηση του Βαρουφάκη από τον Λαπαβίτσα -Αφήνει αιχμές, δείχνει δυσφορία

Επιφυλακτικός στην αρχή, διστακτικός και στη συνέχεια σχεδόν απορριπτικός για τους χειρισμούς και κάποιες δηλώσεις του Γιάνη Βαρουφάκη εμφανίστηκε σήμερα το πρωί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, οικονομολόγος Κώστας Λαπαβίτσας.
Μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Σωτήρη Ξενάκη και του Βασίλη Αδαμόπουλου στο Βήμα, τόνισε πως το κλίμα μπορεί να είναι καλύτερο (αναφερόμενος στις επαφές στο εξωτερικό) αλλά η πραγματικότητα δεν είναι καλύτερη. Τόνισε πως υπάρχουν δυσκολίες, μάλιστα σε κάποια αποστροφή ανέφερε πως τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα.
Οταν οι δημοσιογράφοι αναφέρθηκαν στην χθεσινή δήλωση Βαρουφάκη πως το 60-70% όσων αναφέρει το μνημόνιο θα τα έκανε και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο κύριος Λαπαβίτσας πήρε σαφείς αποστάσεις και με ένταση τόνισε πως αυτό είναι εκτός γραμμής κόμματος που πάντα κατέρριπτε συνολικά το μνημόνιο. Οταν ρωτήθηκε αν εννοεί πως ο υπουργός Οικονομικών είναι εκτός γραμμής κόμματος επέμεινε στη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ για το μνημόνιο.
«Και τι εννοούσε τότε ο κύριος Βαρουφάκης» ρώτησε ο Σωτήρης Ξενάκης για να εισπράξει την απάντηση «Ρωτήστε τον Βαρουφάκη, θα τον ρωτήσω κι εγώ όταν τον δω».
Υπενθυμίζουμε ότι την προηγούμενη εβδομάδα, μιλώντας στην ίδια εκπομπή ο Δημήτρης Παπαδημούλης είχε πει πως ο Γιάνης Βαρουφάκης είναι καλός υπουργός τονίζοντας όμως ότι την ευθύνη των Οικονομικών την έχει ο Γιάννης Δραγασάκης που είναι επικεφαλής της ομάδας, μέλος της οποίας είναι ο Γιάνης Βαρουφάκης.


Πηγή: Ευθεία αμφισβήτηση του Βαρουφάκη από τον Λαπαβίτσα -Αφήνει αιχμές, δείχνει δυσφορία | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/190370/eytheia-amfisvitisi-toy-varoyfaki-apo-ton-lapavitsa-afinei-aihmes-deihnei-dysforia#ixzz3QxMrwmxS

Γίνεται ν' αγαπάς όλα σου τα παιδιά το ίδιο;

Γίνεται ν

Ορκίζεστε πως δεν ξεχωρίζετε τα παιδιά σας; Καλή προσπάθεια. Οι έρευνες υποστηρίζουν το αντίθετο.

Σε έναν κόσμο που έχει θεοποιήσει τα παιδιά, ένα από τα δημοφιλέστερα ταμπού είναι να ξεχωρίζεις τα παιδιά σου. Δοκιμάστε να μπείτε σε forum γονέων και ελαφρώς να υπονοήσετε την προτίμηση σας σε κάποιο από τα παιδιά σας και θα νιώσετε όλη την οργή της μοντέρνας παιδαγωγικής να πέφτει επάνω σας. Χρόνια πριν, έχοντας μόλις γεννήσει τον γιο μου, ήμουν και εγώ μια φανατική σουφραζέτα του σύγχρονου parenting, έτοιμη να κάψω το sling μου κάθε φορά που άκουγα κάποιον να υπονοεί πως κάποιο από τα παιδιά του είναι το αγαπημένο του. Είχα πάντα στο νου μου την παροιμία που συχνά επαναλάμβανε ο πατέρας μου - «όποιο δάκτυλο και να κόψεις το ίδιο πονάει» - και ήμουν σίγουρη πως μόλις το δεύτερο παιδί έφτανε στο σπίτι μας θα το αγαπούσα ίσα και ακριβοδίκαια όπως το πρώτο.

Μέχρι που στο σπίτι έφτασε η νεογέννητη κόρη μου. Και μαζί της ένας ασταμάτητος αγώνας δρόμου για αδέκαστη δικαιοσύνη με συνεχή διαλείμματα ενοχής κάθε φορά που η ζυγαριά της μαμάς Θέμιδας παλατζάριζε προς την μία ή την άλλη πλευρά. Γιατί ποιος είπε ότι το δίκαιο μοίρασμα αγάπης, προσοχής, φροντίδας, χρόνου και τούρτας είναι εύκολο; Για την ακρίβεια είναι εξαρχής χαμένο όταν μιλάμε για δύο παιδιά με διαφορετικές ηλικίες, χαρακτήρες, ανάγκες και αίσθημα δικαίο. Γιατί στα μάτια ενός πεντάχρονου το να σπάει η δίχρονη αδερφή του το καινούργιο του Bacugan και να μπαίνει δύο λεπτά τιμωρία απλά «δεν είναι δίκαιο». Όταν πάλι έρθει η σειρά της δίχρονης αδερφής να καταλάβει γιατί ο μεγάλος της αδερφός μπορεί να βλέπει περισσότερη τηλεόραση και να τρώει κάτι λαχταριστά κίτρινα πραγματάκια που βγάζει από μια χρωματιστή σακούλα που κάνει πολύ θόρυβο δεν θα τα καταφέρει.

Υπήρξαν στιγμές που και εγώ η ίδια αμφέβαλλα. Μήπως δεν αγαπώ το ίδιο τα παιδιά μου; Δεν επέτρεπα στον εαυτό μου ούτε να το πει μεγαλόφωνα. Όσο η κόρη μου ήταν πολύ μικρή με φρίκη μου περνούσε από το μυαλό πως η ζυγαριά έκλεινε υπέρ του γιου μου. Όταν ήταν σπίτι περιόριζα τις αγκαλιές και τα γλυκόλογα μου στο νεογέννητο. Στα καταστήματα ο γιος μου έφευγε με μια αγκαλιά παιχνίδια και εκείνη χωρίς τίποτα απλά γιατί δεν ζητούσε. Γιατί πήρατε και στην (οχτώ μηνών) Ελένη παιχνίδι ρωτούσα τους επισκέπτες ανησυχώντας που τους βάζουμε στα έξοδα «Γιατί αυτό δεν είναι παιδί;» με αφόπλιζαν εκείνοι. Μεγαλώνοντας ένιωθα την ζυγαριά να παλαντζάρει από την άλλη. Κάθε φορά που αποθεώναμε την κόρη μου όταν έλεγε μια λέξη ή έκανε μια χαριτωμένη φιγούρα. Όταν δείχναμε μεγαλύτερη ανοχή στα καπρίτσια και τις προτιμήσεις της. Και ξανά απ' την άλλη όταν έδινα μεγαλύτερο κομμάτι γλυκό στον γιο μου και επέτρεπα να κάτσουμε λίγο περισσότερο στα πάρτι των φίλων του γιου μου μου ενώ η κόρη μου ήταν κουρασμένοι και θα έπρεπε να βρίσκεται στο κρεβάτι της.

«Οι μητέρες συχνά ανησυχούν για το αν είναι πιο κοντά στο ένα ή στο άλλο τους παιδί. Πρέπει να χαλαρώσουν. Δεν είναι κακό να έχουμε διαφορετική σχέση με κάθε μας παιδί»

Μετά από τόσο καιρό ενοχών και αποτυχημένων προσπαθειών για ακριβοδίκαιη μεταχείριση των παιδιών μου το πρόσφατο εξώφυλλο στο Time ήρθε να με ανακουφίσει από τις ενοχές μου. «Μην ακούτε τι σας έλεγαν οι γονείς σας. Είχαν στ' αλήθεια ένα αγαπημένο παιδί. Και εσείς έχετε» γράφει ο Τζέφρι Kluger συγγραφέας του βιβλίου The Sibling Effect: What the Bonds about Brothers and Sisters Reveal About Us. «Είναι ένα από τα μυστικά που η οικογένεια δεν μπορεί να κρατήσει. Το αγαπημένο παιδί αναγνωρίζει το προνόμιο του αλλά δεν μιλά για αυτό. Το μη προνομιούχο πονά άλλοτε κρυφά και άλλοτε όχι. Οι γονείς πάλι τα αρνούνται όλα».

Την τόλμη για να πουν την αλήθεια που κανείς δεν ομολογεί έχουν οι ανελέητοι αριθμοί. Σε μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια σε δείγμα 384 οικογενειών με δυο παιδιά αποδείχτηκε ότι το 65% των μαμάδων και το 70% των μπαμπάδων έδειχνε προτίμηση σε ένα παιδί. Συνήθως - αν και οι γονείς ποτέ δεν θα το παραδεχτούν η προτίμηση εκδηλώνεται στο πιο όμορφο παιδί γιατί υποσυνείδητα ανακαλεί την ιδέα του δυνατού, έξυπνου και υγιούς απογόνου που το είδος μας είναι προγραμματισμένο να προτιμά για λόγους διαιώνισης. Σύμφωνα με μια εκδοχή η προτίμηση που δείχνουν οι γονείς στα πρωτότοκα παιδιά τους οφείλεται στον μεγαλύτερο κόπο και χρόνο που έχουν αφιερώσει σε αυτά με την λογική της αφοσίωσης που δείχνεις σε κάτι στο οποίο έχεις επενδύσει πολλά. Λιγότερο καπιταλιστική και περισσότερο ανθρώπινη και γλαφυρή ακούγεται η εξήγηση ενός ειλικρινούς πατέρα. «Όταν λέω ότι δεν αγαπώ τον Τζούλιαν όπως τον Μπέντζαμιν, εννοώ πως δεν τον ξέρω τόσο καλά. Είναι πιο μικρός, δεν έχει ακόμη σχηματίσει τον χαρακτήρα του και δεν έχουμε περάσει τόσο μαζί. Με άλλα λόγια αν έκανα πάρτι ο Μπέντζαμιν θα έπαιρνε πρώτος πρόσκληση». Νομίζω πως πολλοί γονείς θα αναγνώριζαν τον εαυτό τους σε αυτό.

Οι προτιμήσεις καθορίζονται συχνά από το φύλο αλλά και από τον συνδυασμό των χαρακτήρων γονιών και παιδιών. Ο ισχυρισμός της κλινικής ψυχολόγου από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις ακούγεται λογικός. «Το πιο σημαντικό είναι αν οι χαρακτήρες είναι συμβατοί. Δυο άνθρωποι που θέλουν να έχουν τον έλεγχο συνεχώς θα συγκρούονται. Δύο άλλοι που είναι υποχωρητικοί και συμβιβαστικοί θα τα βρουν καλύτερα». Είναι αλήθεια πιο λογικό να προτιμάς ένα παιδί τρυφερό και επιμελές από κάποιο άλλο που φέρνει συνεχώς αντιρρήσεις και αρνείται να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του.

Αν και η θέση του αγαπημένου παιδιού ακούγεται προνομιακή στην πραγματικότητα δεν είναι. Το επιβεβαιώνει οι μαρτυρίες όσων αγαπημένων παιδιών μεγάλωσαν με τον θυμό, το μίσος και τα καψόνια των αδερφών τους αλλά και ένα συνεχές αίσθημα ενοχής. Επιπλέον συχνά αυτοί οι μικροί πρίγκιπες και πριγκίπισσες δυσκολεύτηκαν να συνέλθουν από το χαστούκι που έφαγαν όταν βγαίνοντας στον αληθινό κόσμο διαπίστωσαν ότι ο κόσμος δεν τους έβρισκε τόσο καταπληκτικούς όσο οι γονείς τους. Οι δηλητηριασμένες αδελφικές σχέσεις πάντως παραμένουν στην κορυφή των αρνητικών συνεπειών της προτίμησης στο ένα παιδί με το δηλητήριο αυτό να μεταφέρεται συχνά και στην ενήλικη ζωή.

Γιατί πρέπει τα παιδιά να κοιμούνται πριν τις εννέα το βράδυ;

PD*31626701Είναι γνωστό σε όλους μας ότι οι ώρες που τα παιδιά κοιμούνται είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη τους! Έχετε σκεφτεί όμως ποτέ ότιο ύπνος ενισχύει την μάθηση;
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Neuroscience,όταν τα παιδιά κοιμούνται, οι εγκέφαλοί τους μετατρέπουν το υποσυνείδητο υλικό που έχουν μάθει σε ενεργή γνώση – μια διαδικασία που είναι πολύ πιο αποτελεσματική στα παιδιά από ότι στους ενήλικες. Ουσιαστικά αυτό που συμβαίνει κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι η μνήμη να μετατρέπεται σε μια μορφή που διευκολύνει τη μελλοντική μάθηση.
Σε έρευνα που μελετούσε την επίδραση του ύπνου στη μνήμη και στη μάθηση σε παιδιά ηλικίας 8 ως 11, βρέθηκε ότι μετά από μια νύχτα ύπνου τα παιδιά μπορούσαν να θυμούνται περισσότερα πράγματα και να κατακτούν καλύτερα τη νέα γνώση σε σύγκριση με τα παιδιά που έμειναν ξύπνια στο μεσοδιάστημα.
Mια δεύτερη έρευνα του University College του Λονδίνου, με επικεφαλή την καθηγήτρια Αμάντα Σάκερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό για θέματα επιδημιολογίας «Journal of Epidemiology and Community Health», σύμφωνα με το BBC και τον Guardian, εκτιμούν ότι ο άτακτος και ελλιπής ύπνος μπορεί να επιδράσει
αρνητικά στην ανάπτυξη και την «πλαστικότητα» του εγκεφάλου των μικρών παιδιών.
Η έρευνα -που μελέτησε πάνω από 11.000 παιδιά ηλικίας τριών έως επτά ετών- έδειξε ότι η επίπτωση είναι πιο αισθητή για τα τρίχρονα παιδιά, τα οποία έχουν χειρότερα αποτελέσματα στα τεστ γλώσσας και μαθηματικών σε σχέση με τα συνομήλικά τους που κοιμούνται πιο πολύ και σε πιο τακτικές ώρες.
πηγή:motherblog

Γιατί οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποδεχτούν το διαφορετικό;

  Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν μία έμφυτη τάση να φοβούνται οτιδήποτε διαφορετικό, φοβούνται το άγνωστο, φοβούνται αυτό που δεν ξέρου...